Senaste nytt

Atlantis The Palm - galet bra hotell

Någon fler som bott här !?

Helt galet bra hotell med ens service mycket utöver det vanliga.
Kanske lite " over the top " när det kommer till storleken på hotel och gäster men med så många restauranger så var det sällan trångt, är här iof under lågsäsong som kan spela med i detta.
 

Magnus_K

Medlem
Jag har inte bott (kan inte uttala mig om rum osv) där men gillar inte stället, tyvärr.
Känns så turistigt på Atlantis, visst finns bra resturanger men sedan känns det som det tar slut.

Glömde också att det känns så "Rhodos" med 3000 solstolar på en strand.
Sådana saker som gör att jag inte kan få feelings för hotellet.
Simma med delfiner o sådant är säkert roligt för barn men känns så all-inclusive och det är jag allergisk mot.
 
Last edited:

fly4fun

Medlem
Jag har bott där 2 gånger. Läget, vattenparken och hotellbyggnaden i sig är häftiga. Akvariet är en enorm upplevelse för både barn och vuxna. Men det finns flera nackdelar.
Rummen är väldigt små, det är en säng, ett litet skrivbord och inte plats för så mycket mer. De flesta rum har bara fransk balkong har jag för mig. Det finns ca 7-8 restauranger vad jag minns och alla är i den högre prisklassen. Det finns ingen "snabbmat" eller enklare restauranger om man bara vill ta en snabb sallad eller köpa en korv till barnen. När hotellet är så stort och har så många restauranger och många barn som gäster så tycker jag att det borde finnas ett enklare matalternativ. Med små barn har man inte alltid möjlighet att planera bordsbokning, anpassa tider efter begränsade öppettider, beställa vuxenportioner för 300-400 SEK till barnen och sedan vänta på maten i 40 minuter efter beställning, för att slutligen slänga det mesta för att barnen inte gillade maten. Det blev ganska mycket roomservice med mat på sängen för vår del.
 
jag hittade 2 ställen som hade snabb och tillgänglig mat både för ungarna i form av buffé samt sallader och mackor men dom kanske tillkommit nu !?
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag har bott på Atlantis Bahamas och det var inget vidare. För stort, amerikaniserat och ganska omysigt pool-område. Personalen var genomgående ganska o-service. Gissar att man är hundra ggr bättre på den biten på hotellet i Dubai.
 

Andy

Medlem
Kommer bland annat att bo där nu under Juli.
Känslan just nu att alla frågor via mail tar väääldigt lång tid för deras svar.

Fairmont The Palm som jag också ska bo på, svarar betydligt snabbare med bra svar.
 

Flying P

Medlem
Kommer bland annat att bo där nu under Juli.
Känslan just nu att alla frågor via mail tar väääldigt lång tid för deras svar.

Fairmont The Palm som jag också ska bo på, svarar betydligt snabbare med bra svar.
Återkom gärna med kort review av Atlantis The Palm.
 
Toppen