Senaste nytt

Tower Air

Anfield

Medlem
Någon som vet vilka linjer dom flög från Arlanda ?
tror jag flög till Fort Lauderdale med deras 747-100

Kan det stämma ?
 

Timotey

Medlem
Vet att de flög ARN-JFK med en 747, kan dock inte se/komma ihåg att de även flög till FT Lauderdale från Arlanda. Kanske säsongsbetonat
 

Alf

Medlem
Det var väl dåtidens Rajjan när det gäller priser. Jag hade en modig kollega som frivilligt åkte med dom och enligt hans utsago var det nästan värre än PIA, något av det sämsta han upplevt när det gällde standard och säkerhet. Där lagades felen med silvertejp. Mellanlandning för att fixa tekniska fel var mer regel än undantag och ständiga förseningar.
 

Malu

Medlem
Jag flög ARN-JFK med TowerAir i en gammal 747 1987. Det var löst och skakigt och jag minns att det stod PanAm på säkerhetsinstruktionerna och här och var i kabinen. Om det var mellanlandning eller inte ska jag låta vara osagt, men i så fall var det i Oslo eller Köpenhamn. Biljetten var köpt genom Tjäreborg och en vecka i NYC kostade typ 3000 inklusive hotell.
 

Alf

Medlem
Strax efter Kuwaitkriget hade börjat la man ner linjerna eftersom den amerikanska försvarsmakten chartrade in samtliga flygplan för att transportera ner soldater till krigsområdet.
 

Naga

Medlem
Jag flög Tower Air, ARN-MIA i början av juni 1989. Riktigt sunkigt, minns att det va ett kort stopp i Oslo på returen.
 
Toppen