Senaste nytt

Recension: Inn Fine Hotel, Dalian

Dr. Miles

Expert
Jag bodde på Inn Fine Hotel (大连银帆宾馆) i Dalian nyligen och jag tänkte att passa på att skriva en recension av detta hotell.

Inn Fine Hotel ligger i 开发区 (Development zone) och inte i centrala Dalian.
Development zone ligger ca 40-50 min med bil från Dalians stadskärnan och ca 30-40 min med bil från Dalian flygplats.

Development zone har många höghus, fabriker och många varuhus, affärer och hotell öppnades under de sista 5-10 åren.

Det finns många hotell som tillhör internationella hotellkedjor i centrala Dalian men Inn Fine Hotel är ett av få femstjärnigt hotell i Development zone, därför bor ganska många utlänningar på det hotellet. Många japaner verkade som.

Jag var bokad i Executive VIP Room men uppgrades till Executive Junior Suite.

Rummet:
Inn Fine Hote, Dalian, 01.JPG
Inn Fine Hote, Dalian, 02.JPG
Inn Fine Hote, Dalian, 03.JPG
Inn Fine Hote, Dalian, 04.JPG

Badrum:
Inn Fine Hote, Dalian, 05.JPG
Inn Fine Hote, Dalian, 06.JPG
Inn Fine Hote, Dalian, 07.JPG
Inn Fine Hote, Dalian, 08.JPG


Frukost i frukostrestaur:
Inn Fine Hote, Dalian, 11.JPG
Inn Fine Hote, Dalian, 12.JPG
Inn Fine Hote, Dalian, 13.JPG
Inn Fine Hote, Dalian, 14.JPG
Inn Fine Hote, Dalian, 15.JPG

Vy från hotel
Inn Fine Hote, Dalian, 16.JPG

Boende på fjärde våningen (Executive floor) har man tillgång Executive Lounge.
Enkla frukost serveras i denna lounge och lite fika och tilltugg under dagen samt alkoholdrycker under natten.
Mina kollegor från Tyskland och från Ryssland var överförtjusta i denna lounge och de tömde Jack Daniel's flaska varje kväll. För mig räckte det med en burk Tonic Water. :)

Jag tyckte om för att de hade:
  • Washlet i rummet
  • Japanska frukosträtter som fermenterade sojabönor eller grillad fisk
 

Dr. Miles

Expert
Dalian har en lång relation med Japan (både gott och ont) och därför har många japanska företag sina fabriker i Dalian.
Enligt JETRO (Japan External Trade Organization), bor ca 6.000-8.000 japaner i Dalian, utöver det finns japanska turister och affärsresenärer.

Det finns direktflyg från 8 japanska städer (varav 2 är vilande).
Tokyo, Osaka, Nagoya, Hiroshima, Fukuoka, Toyama samt Sendai och Sapporo (stängda för säsongen)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen