Senaste nytt

...sorry we do not have any sparkling wine - only champagne. Från Bryssel med Brussels.

bossefin

Medlem
Var härom veckan i Bryssel på jobb. Några belgiska pilsnurrs hanns också med. På hemresan hade jag bokat Brussel Airlines business. SN flyger på Bromma och då med Avro 100.

Det var rätt mycket folk och lite stök utanför Brussels lounge så jag fortsatte några steg bort till SAS loungen som var rätt tom och lugn. En ok upplevelse men inte något att skriva hem om direkt.

Boardling ok, prioutrop men verkade inte kollas särskilt. Rätt sliten kärra. En rad (3-2) business följt av några rader med Premium economy. Jag var ensam i C och hade 1A. Av någon anledning brukar jag välja andra fönsterplatsen men nu satt jag alltså till vänster vilket visade sig vara ett lyckokast då benutrymmet fram till väggen var säkert 20 cm längre än höger om gången.
IMG_0838.JPG


Blev först lite irriterad på att kabinen kändes sliten, bland annat satt luckan på mitt armstöd löst.
IMG_0830.JPG


MEN sedan blev det bättre när jag på en shorthaul i Europa får frågan - något att dricka innan vi lyfter? Hoppsan! Ännu bättre när jag ber om sparkling wine får svaret i rubriken - Sorry we do not have sparkling wine - only champagne. Jag fick rätta mig efter situationen och nöja mig med detta :D. Ingen minibarsflaska ala SAS utan FA öppnade en helflaska. Efter take-off på tid blir det ytterligare ett glas champagne (missade att notera märket - tror det var Roy de nånting - ok men inte 10 i topp) tillsammans med lite nötter.
IMG_0831.JPG


Lite väl snabbt på kom maten men jag hann be om en refill av champagnen. Maten som var helt ok: Sallad med mozarella i någon sötsur sås. Varmrätten var rätt lätt-tuggad, potatismos med kyckling i sås, och lite geggig. Dock passade det mig riktigt bra då jag opererat bort en visdomstand mindre än en vecka tidigare :(. Den lite värkande icke-befintliga visdomstanden bedövades ytterligare med några glas rödvin, också från helflaska.
IMG_0836.JPG

Som avslutning fanns den röda asken på brickan. Den innehöll naturligtvis belgiska chokladpraliner från Neuhaus. Då jag tidigare på dagen varit i deras butik nära Grand Place och inhandlat varit-borta-igen-present till fruBossefin så visste jag att det var ett bra - eller i alla fall dyrt märke. Riktigt gott till kaffet. Hoppade dock starkare drycker då det var arbetsdag nästa dag. Dock avrundades med ett sista glas rödvin.
IMG_0837.JPG

Servicen var hela tiden närvarande och så fort den FA som ansvarade för C/mig gick förbi frågade hon om det var något ytterligare jag önskade.

Landade i tid på Bromma och sammanfattningsvis så var det en riktigt angenäm flygning med en servicenivå som man inte är bortskämd med på shorthaul i Europa.

PS dock lite surt efterspel då det visade sig att bokningsklassen var helt undantagen från EB-intjäning enligt SAS hemsida. Ska dock följa upp om detta stämmer (hade bokat via SN så det var inte någon code-share. DS.
 

GOTATH

Medlem
Härligt! Blev också positivt överraskad av Brussels när jag var ensam i C mellan Bryssel och Göteborg för ett tag sedan
 
Toppen