Senaste nytt

SAS nya cafélounge i Tromsø har invigts

Jacob

Medlem
Igår 26 maj var det invigning av SAS nya cafélounge på Tromsö flygplats. Caféloungerna är SAS nya loungekoncept för frekventa resenärer på medelstora flygplatser i Skandinavien. Tanken är att de ska fungera som en plats där man kan jobba eller koppla av i väntan på flyget. Den första caféloungen öppnade i Trondheim i april. Loungen…
 

Johan Hbg

Medlem
Jag måste fråga, vad är då skillnaden mot en "vanlig" lounge?
"Tanken är att de ska fungera som en plats där man kan jobba eller koppla av i väntan på flyget." = är ju det jag gör på Kastrup varje gång. Ikväll blir det samma sak.
 

Jacob

Medlem
Jag måste fråga, vad är då skillnaden mot en "vanlig" lounge?
"Tanken är att de ska fungera som en plats där man kan jobba eller koppla av i väntan på flyget." = är ju det jag gör på Kastrup varje gång. Ikväll blir det samma sak.
Caféloungerna får väl jämställas med inrikesloungerna. Enklare mat/dryck och interiör än businessloungerna och guldloungerna och "ett snabbare tempo" då många besökare generellt spenderar kortare tid i inrikesloungerna/caféloungerna än i de internationella loungerna.

Du kan läsa mer om SAS olika tempon i denna artikel:
Fortsatt skandinaviskt och olika tempon för olika behov - här är SAS nya loungedesign - BusinessClass.se
 
Toppen