Senaste nytt

Bästa Amerikanska Business Class - Delta, United eller American Airlines?

Tånkte att vi kunde diskutera vilket amerikanskt flybolag som har bästa Business class-produkt inom USA och på loung haul?

Kom med motiveringar! :)
 

sembl

Medlem
Personligen just nu så skulle jag säga AAs Airbus 321 Transcon med 1-1 seating i F och AAs 787 med 1-2-1 som slingar DFW-ORD dagligen fram till 6:e Juni gällande stol.
 

Senator

Moderator
Jag har testat nuvarande United BusinessFirst, den f.d. Continentalprodukten och nya American Business på B77W. Båda produkterna i form av stol och IFE är bättre än nuvarande BA Club World, US Airways Envoy och Swiss Business. Jag utesluter SAS, Austrian, Lufthansa och Air Canada då jag inte har åkt med senaste dessa har.

Gällande mat och dryck är jag rätt förtjust i både United och AA. Maten är smakrik och enkel, inte kulinariska utsvävningar men bra amerikanskt käk.

Inrikes vill jag dela upp marknaden i hårdvara och mjukvara i några kategorier:
Transcon - flyg mellan JFK-LAX/SFO. En egen marknad med long-haul nivå på hårdvaran. Jet Blue Mint ser spännandes ut här...

Hawaii - blandning av long-haul och short-haul flygplan. T.ex. AA använder long-haul från DFW, United från IAH, IAD, EWR, och vissa SFO avgångar.

Inrikes mainline - numera känns det som att B737-800 är vanligaste flyget här. Eftersom jag enbart flyger AA eller UA i USA, lägger jag min röst på AA. Fast min senaste UA var bra.

Inrikes regionaljet - allt från 45 min upp till nästan 3t. Undviker jag om jag kan. Inte alls min smak...
 
Delta då? Dom är jag mest nyfiken på eftersom att jag flyger mkt KLM från Linköping och Delta ingår i Skyteam (försöker uttrycka mig så att nya förstår).

Och är det nått bolag eller någon sträcka och flygplanstyp man ska undvika?
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag har valt bort SkyTeam och Delta/KLM/Air France av olika skäl. Det är tillräckligt att hålla 3 Guld (BAEC, EBG och SENATOR) :)

Har varit Flying Blue Platinum, men det var inte så spännande...
 

Senator

Moderator
Nu pratar vi produkt och inte bonusprogram. Negativa erfarenheter av Delta?

Jag väljer bort Delta på grund av bonusprogrammet :)

Jag flög Delta mellan FBU (gamla Oslo) - JFK - DFW - DEN ca 1992? Räknas det? :)

Jag har en del New Yorkbaserade kontakter som flyger en del Delta. De klagar ca lika mycket som de som flyger United och American.. Men tittar du på J.D. Power som är en bra källa för Customer Satisfaction ligger Delta bättre till:
2014 North America Airline Satisfaction Study | J.D. Power
 

Senator

Moderator
Precis, man hör lika mycket dåligt om alla tre bolagen. Tänkte det kunde vara en bra forumsdiskussion.

Jag har funderat på Alaska som en del av en resa med BA eller med BA Avios. Testa detta. Men Delta kommer jag inte lägga pengar på. Jag kommer nog flyga en den United under sommaren som en del av en resa i Lufthansa och Swiss First :)

De som kanske har åkt Delta skulle vara @rvarttinen eller @johhenrik ?
 
Toppen