Senaste nytt

Råd ang Thai Airways Airbus A380 i First Class

Viking75

Medlem
Jag har läst och här på forumet och på lite andra ställen angående denna "produkt" Vad jag kan se på filmer och bilder så kanske det passar oss bra.
Dock vet jag ju att det är flera här som prövat och tänkte be om lite input med tanke på nedanstående:

Är detta en bra produkt med kriteriet att flyga från Europa till Sydney med familjen? Vi är 2 vuxna och 2 barn på 4 och 9 år.
 
Jag tror ni kommer trivas fint i First Class. Stolarna är relativt öppna så man kan samtala och umgås bra. Det finns ett litet utrymme längst fram med soffa där man kan sitta tillsammans. I Bangkok kan ni få massage eller ett spa-rum för att duscha och bada vilket är toppen om man ska flyga hela vägen till Australien.
 

jumbooze

Medlem
Man kan även sätta sig och äta 2 och 2 då ottomanen kan tjänstgöra som stol det har jag gjort med en kompis i TG F
 

Stefan62

Medlem
Jag är definitivt ingen van F-resenär och jag upplevde min TG F-resa i A380 som helt fantastisk och det fanns absolut inget att klaga på.

När det gäller F-loungen i Bangkok däremot så imponerade den inte alls - varken vid ankomst/transfer eller vid avresa.
 

GillBates

Medlem
Är detta en bra produkt med kriteriet att flyga från Europa till Sydney med familjen? Vi är 2 vuxna och 2 barn på 4 och 9 år.
Att resa med familjen i förstaklass kan väl bara bli bra! Jag åkte med familjen; två grabbar en hustru, i julas, med TG i F. Det gick hur bra som helst även om det var gamla konfigen på 747:an.
 

Viking75

Medlem
Vad roligt att höra alla svar!
Anledningen till önskemålet av valt bolag och flygmaskin är att kunna "ha koll på" lilla familjen samtidigt som konforten och välbefinnandet är maximerat för oss alla.
Tanken är ju att vi ska ta oss vidare ut i Söderhavet och då blir det ekonomi som gäller. Därför är det ju trevligt om vi har en bra resa som grund.
 
Förvänta er ingen prisvinnande förstaklass, utan en bra businessclass-produkt, så kommer ni inte att bli besvikna. Servicen är lotteri, men ibland blir det ett leende från personalen. Och innan ni landar får alla en liten gåva och kanske en orkidé-blomma.
 

Viking75

Medlem
Vi har funderat en stund på skillnaden mellan business och First på det här flyget. Vad jag har fått fram hittils är att det eventuellt finns tveksamheter i hårdvaran vad det gäller business.
Det har klagats på smala säten som knarrar när man ska försöka sova i dem osv? Är det så?
Om inte detta stämmer så kanske det inte är värt skillnaden att gå upp till First? Var inte rädd att säga vad ni tycker, det är en givetvis en stor resa för oss och att satsa på rätt produkt är viktigt.
Hur är hårdvaran i F? Den "ser" ju helt rätt ut för oss, Är stolen/sängen bekväm osv. (att kunna äta tillsammans var en bonus jag inte kände till)
 
Toppen