Senaste nytt

Märklig krönika i Aftonbladet

Bibinski

Medlem
"Expertens guide: Så kan du flyga gratis"
Rätta mig om jag har fel, men gratis kan det väl aldrig bli även om det skulle vara så att du får ärva 1 000 000 poäng?
Finns det något bonusprogram där man inte behöver betala avgifter såsom skatter och flygplatsavgifter m.m?
Norwegian tillåter en att betala alla kostnader med sina Cash Points.
Jag fattade inte heller ett ord av vad människan ville ha sagt tyvärr...
 
Last edited:

swadabe

Medlem
Tycker inte den var så obegriplig som många verkar tycka. Något osammanhängande och säkerligen svår för den oinsatte att förstå så mycket av, men är det några som faktiskt borde förstå den så är det väl BC-folk.. ;)
 

RickardG

Medlem
Vad vet du vad som kommer hända med vykorten. ;)

Jag bara undrar var det konstruktiva finns i denna tråd? Att folk som ogillar Aftonbladet så mycket att man till att börja med kallar tidningen för Aftonblaskan i rubriken väljer att starta en tråd för att berätta om hur dålig en av deras krönikor är. Vad tillför det? Det är en tidning med en helt annan målgrupp och inriktning. Varför inte bara låta det vara och tipsa om något man läst som man tyckte var bra istället?

BusinessClass är ett fantastiskt forum och jag blir ofta så imponerad över kunskapsnivåerna här, men denna typ av trådar där man ska leta fel hos andra medier varken tillför speciellt mycket eller känns speciellt seriösa. Det här forumet kan mycket bättre än så.

Är det här ytterligare något vi ska behöva tänka på innan vi startar nya trådar, att det man tar upp är positivt och kontruktivt, att det tillför något och behagar redaktörer och moderatorers egna uppfattningar om vad som är lämpligt? Vi kanske ska ta fram en manual på 30 sidor där vi kan samla best practice, forumregler, riktlinjer och annat så att det blir exakt och precis så som redaktörerna vill? Eller kanske skicka alla inlägg först till redaktörerna så de kan avgöra vad som är passande innan det publiceras?

Det här är ett forum där personer skriver och tar upp ämnen som de själva tycker passar här. Så länge det inte bryter mot några regler måste redaktionen förstå att alla trådar och inlägg inte skrivs på det sätt de själva skulle gjort. Annars blir det inget forum alls.
 

Palazzi

Medlem
Jag avviker från tråden. Låt oss inte kasta mer bensin på elden (även om jag var först ut)..

Finns en risk att tråden blir en ny "sponsrade artiklar på BC.se" med en stark motsättning mellan medlemmar o ägare/redaktörer. Tycker det räddades snyggt förra gången, och hoppas att redaktionen kan göra det igen.

Ser inte bra ut när redaktör/moderator korrigerar inlägg subjektivt, så långt kan vi väl vara eniga? Precis som förra gången blir det också lätt att spekulera när redaktörens namn syns i artikeln (även om det inte är sanningen i fallet). Moderera efter forumregler, och låt det inte bli personliga vendettor! Kan väldigt lätt se ut så för en läsare.....

Lite svängrum måste också finnas, annars blir det ingen trevlig plats att vara på.. Trådstartaren är ju också en av de som bidragit med mest kvalité av alla på denna sida, så finns ingen anledning att gå så hårt åt honom tycker jag (?) En enkel "jag har ändrat aftonblaskan --> Aftonbladet" hade räckt..

MVH
 

RickardG

Medlem
Då är jag vuxen nog att be om ursäkt för att föregående inlägg blev lite starkare än tänkt då det var skrivet i affekt, även om jag inte tar avstånd från det jag skrivit i sak.

En sak jag noterat, som säkert är helt och hållet frånkopplat från det här, är var @agehall, @Dr. Miles, @SAS404 och en del andra frekventa medlemmar tagit vägen.
 
Är det här ytterligare något vi ska behöva tänka på innan vi startar nya trådar, att det man tar upp är positivt och kontruktivt, att det tillför något och behagar redaktörer och moderatorers egna uppfattningar om vad som är lämpligt? Vi kanske ska ta fram en manual på 30 sidor där vi kan samla best practice, forumregler, riktlinjer och annat så att det blir exakt och precis så som redaktörerna vill? Eller kanske skicka alla inlägg först till redaktörerna så de kan avgöra vad som är passande innan det publiceras?

Det här är ett forum där personer skriver och tar upp ämnen som de själva tycker passar här. Så länge det inte bryter mot några regler måste redaktionen förstå att alla trådar och inlägg inte skrivs på det sätt de själva skulle gjort. Annars blir det inget forum alls.

Jag förstår att du försöker provocera fram en reaktion här :)

Jacob skrev nog sitt inlägg som vanlig medlem, det var inte en kommentar som moderator även om jag kan förstå att skillnaden är hårfin.


Lite svängrum måste också finnas, annars blir det ingen trevlig plats att vara på.. Trådstartaren är ju också en av de som bidragit med mest kvalité av alla på denna sida, så finns ingen anledning att gå så hårt åt honom tycker jag (?) En enkel "jag har ändrat aftonblaskan --> Aftonbladet" hade räckt..

Håller med dig. Tror inte Jacobs kommentar var menad så hård som du/ni uppfattade det.


Då är jag vuxen nog att be om ursäkt för att föregående inlägg blev lite starkare än tänkt då det var skrivet i affekt, även om jag inte tar avstånd från det jag skrivit i sak.

Det förstod nog dom flesta :)

En sak jag noterat, som säkert är helt och hållet frånkopplat från det här, är var @agehall, @Dr. Miles, @SAS404 och en del andra frekventa medlemmar tagit vägen.

Snälla, låt oss hålla diskussionen till ett ämne! Det börjar redan spreta jättemycket.
 

Treo

Medlem
Tillbaka till ämnet (tråden är väl relevant, men kanske inte jätteintressant, i ett reseforum): krönikan håller i mina ögon normal kvällstidningsnivå, dvs "kittlande" för den oinsatte men ganska tom på både innehåll och röd tråd (numera har tyvärr många "specialtidningar" också en massa ytliga och irrelevanta artiklar, men jag väljer att inte starta en tråd om detta).
 
Toppen