Senaste nytt

Kommer du flyga mer med BRA när Malmö Aviation och Sverigeflyg gått ihop?

Jacob

Medlem
Under vintern kommer Malmö Aviation och Sverigeflyg gå ihop och bilda flygbolaget BRA. Alla detaljer är inte klara än och mycket har man ännu inte släppt, men några saker vet vi som att det bli ett gemensamt linjenät och en gemensam flotta, mer optimerade tidtabeller mellan de olika linjerna och ett gemensamt bonusprogram.

Det borde i alla fall innebära ett starkare inrikesalternativ med 12 destinationer i Sverige och troligtvis ett mer attraktivt bonusprogram än de som finns idag inom Malmö Aviation/Sverigeflyg.

När allt är på plats, tror du att du kommer överväga att flyga BRA mer än tidigare för inrikesresor i Sverige? I konkurrens med exempelvis SAS, Norwegian, SJ eller något annat transportalternativ.
 

dino_81

Medlem
Har den senaste tiden flugit med både Sverigeflyg (Golden Air från Bromma till Trollhättan) och en t/r till Göteborg med Malmö Aviation. Detta efter ett väldigt långt uppehåll.

Som innerstadsbo i Stockholm känner jag mig nästan lurad över att vara SAS lojal inrikes. Jag tror nästan att poänghysterin har spelat mig ett spratt då jag valt Arlanda och SAS framför Bromma och Sverigeflyg/Malmö Aviation.

Priser och tider är bättre från Bromma och det tar nästan löjligt kort tid att både ta sig till flygplatsen och klara av formaliteterna. Att ett förbättrat/genomensamt bonusprogram skulle vara ett incitament för mig att byta till BRA finns inte - fördelarna väger upp ändå. Om jag, mot förmodan, skulle behöva slå ihjäl tid i loungen kan jag komma in med mitt svarta kort tillhörande Elite Hotels.

Under gårdagens lunchavgång till Landvetter bjöds på god macka, kaffe med en liten chokladbit och innan landning en varm handduk. På returen värmdes det goda bullar och hela kabinen doftade så gott. Att inflygningen sker över Riddarfjärden med utsikt över Södermalm eller Kungsholmen beroende på vilken sida man sitter är även det en rejäl bonus.

Bromma ligger (oftast) bättre till och jag kommer definitivt att jag kommer att välja BRA framöver!
 

Andreas Q

Medlem
Flyger en del med dem inrikes när det passar bättre än SAS. Sverigeflygs bonusprogram är ett skämt så det vore bra att integrera i Malmös. Bra med enhetlig servicenivå också. Sen ber jag på mina bara knän för att de skall börja flyga till Luleå, antingen att Umeåkärran flyger vidare eller en helt ny linje.
 

Jacob

Medlem
Jag gillar Malmö Aviation och det känns naturligt att det nu blir BRA. Men jag kommer inte att resa med dem så länge jag måste rusa "gatlopp" för att få en någorlunda bra sittplats...
Jag har i alla fall förstått att denna punkt ska upp för ny diskussion någon gång framöver.

Det finns helt klart fördelar med pre-seating, inte minst skulle man kunna reservera de första 3-4 raderna för guldmedlemmar, som en extra förmån. Men vad jag förstår är den sena incheckningen (deadline 10 min före avgång) ett starkt argument för att behålla nuvarande upplägg, eftersom bolagen spelar mycket på tidsvinster i resandet.

Vi får se vad de kommer fram till.
 

Henrik_B

Medlem
Skulle nog styra om inrikesbokningar dit om de var del av någon större allians. OneWorld vore mumma!
 
  • Gilla
Reactions: doc

forastero

Medlem
Blir det ett vettigt bonusprogram så kommer det nog att vara ett starkare alternativ än idag för mig. Gotlandsflyg har idag ingen bonus alls på billiga biljetter.
 
Jag har varit nöjd med Malmö Aviation men Sturup/Malmö Airport förlorar stort mot Kastrup. Om de hade börjat flyga Köpenhamn-Bromma hade det varit perfekt. Då har man snabba anslutningar i båda ändarna.
 
Toppen