Senaste nytt

Kreditkort med bra kick-back

flum

Medlem
Hej vänner,

Fick frågan av en släkting som inte reser så mycket (knappt något faktiskt) vilket kreditkort jag rekommenderade. Kom underfund med att jag aldrig reflekterat över detta då jag har haft annat fokus. Hon hade fått rådet att skaffa OK/Q8-kort. Kollade vilkoren (som faktiskt verkade ganska bra). 0kr i årsavgift samt 1% kickback. Låter ganska lockande. Är det någon som har ett bättre förslag.

Spend typ 10.000kr/mån
 

Ricci

Medlem
Hej vänner,

Fick frågan av en släkting som inte reser så mycket (knappt något faktiskt) vilket kreditkort jag rekommenderade. Kom underfund med att jag aldrig reflekterat över detta då jag har haft annat fokus. Hon hade fått rådet att skaffa OK/Q8-kort. Kollade vilkoren (som faktiskt verkade ganska bra). 0kr i årsavgift samt 1% kickback. Låter ganska lockande. Är det någon som har ett bättre förslag.

Spend typ 10.000kr/mån
Jag har nog samma villkor för Statoil MC.
 

Morgan

Medlem
Coop Medmera mer, se separat tråd (1% i kickback överallt som man nyttjar på Coop, Betalo stor fördel!)

Everydaycard från Nordea ger också 1% (på spend över 20000/halvår)
 

RickardG

Medlem
Även Shell MasterCard har 0kr/år och 1% kickback, men jag skulle nog hellre lägga 249kr per år för Coop medmera mer. Bättre kickback, försäkring, möjlighet att få kickback på betalning av räkningar, gratis kontantuttag, inget valutapåslag... Det borde vara värt 249kr/år även för någon med låg spend.
 

Jollman

Medlem
Gillar man att ha lite pengar tillgodo på ett kreditkort så återfinner man även en fin sparränta upp till 15000 på Shell Mastercard:

"
Låt dina pengar bli omhändertagna lite extra. Ha dem på ett konto som ger valuta för pengarna. Du kan spara upp till 15 000 kr med en ränta som inte skäms för sig. Just nu ligger den på 1,65%.
"

Insättningsgaranti på dom pengarna också :)
 
Toppen