Senaste nytt

Hur hittar jag bonusresor med BA?

Andreaszan

Medlem
Hei!

Har 103.000 avios som jag tänkte jag skulle bränna av på bästa sätt, men hittar via ba.com noll, zero, nada resor eller upgrades.

Hur gör ni for å hitta möjlige resor?

Jag kunne tänka meg en longhaul t/r i F bara for at njuta av lite F-tid for meg själv. Mine senaste 2 långresor var i F (minus ombokning til UA C hem på senaste) og efter det så blir allt annat lite grått och trist...köper gärna en C og upgrader om mine 103" inte räcker...
 

kristerj

Medlem
Vill du åka till New York i First så hittar jag platser på nedanstående dagar

upload_2015-5-27_21-4-38.png


Använd BAs hemsida och börja din sökning från London, sedan letar du platser mellan Sverige och London på de aktuella dagarna.
 

sembl

Medlem
Tex i Juli och augusti London-Boston kan jag hitta en hel del för 80k avios en väg. Det svåra är att hitta platser i C mellan sverige och london men där finns knepet att du kollar det separat i tex ekonomi
 

Andreaszan

Medlem
Aha, jag har forlitat meg på kartan på BA men ser at den inte er att lita på.

Tack, jag skal kolla mer på hemsidan og se om jag lyckas...
 

Andreaszan

Medlem
hmmm....40k poeng + 60.000 SEK til Boston, 50k + 25.000 SEK til Miami i Oktober...man börjar undra om BAEC er et bonus eller malusprogram....
 

Alf

Medlem
Jag sitter i samma båt, har aldrig velat gå med men mina milage från Diamond överfördes till BA. Sedan lyckades jag få en 2-4-1 voucher att använda. Jag tänkte använda detta till en USA resa med F dit och C hem. Det är svårt att hitta platser och det går åt mycket poäng efter ändringen av award tabellen. Dyrt med skatter och avgifter är det också. Kommer inte stt samla på mig en enda Avios om jag lyckas bli av med de jag har. Jag tycker det är ett av de sämre programmen. I fortsättningen går mina BA milage in på mitt AA konto.
 

sembl

Medlem
Nu vet jag inte hur du söker men tex LHR-BOS-LHR i First dit och CW hem kostar 118k avios och 6700 sek

upload_2015-5-27_22-35-9.png
 

Senator

Moderator
hmmm....40k poeng + 60.000 SEK til Boston, 50k + 25.000 SEK til Miami i Oktober...man börjar undra om BAEC er et bonus eller malusprogram....

Tittar du på Avios + Cash? Tror inte någon har hittat nåt bra här :)

Jag använder alltid AA.com för att kolla BA Aviosplatser först ;-)
 

sembl

Medlem
När du sedan lägger på ARN-LHR så går priset ner till ca 3700:- och antal avios ökar till 132k.

upload_2015-5-27_22-47-56.png
 
Toppen