Senaste nytt

SAS kan inte hitta Lufthansabokning

telelina

Medlem
Hej!

Jag har en biljett ARN-FRA-BCN för årets Barcelonaresa.
Läs mer om den här:
Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 31 oktober 2015 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Biljetten är confirmed & ticketed. Den bokades på Lufthansas egen hemsida för ca 2 veckor sedan. Flighterna ARN-FRA är med SAS. Går jag inte på sas.se visa bokning så hittar inte SAS bokningen. Den går att hitta både hos LH och CheckMyTrip.

Från sas.se: "Det gick inte att hämta denna resa. Kontakta resebyråns kundtjänst för mer information. Kontaktinformation finns via länken "Kontakt" ovan. (141 - 284)"

Mitt eurobonusnummer ligger med i bokningen men den kommer ändå inte in i SAS-appen. Detta brukar fungera med Star Alliance-bolag.

Döm av min förvåning när jag idag ska åka från CPH till ARN och damen i fast track undrar om jag ska till Frankfurt?!? Haha nej svarar jag det är inte för än i oktober. Ja säger hon, nu hittade jag dagens resa.

Så någonstans i SAS system måste de ju kunna se min resa? Det vore ju trevligt för då kan ju vi som reser ihop boka plats tillsammans.
 

Ricci

Medlem
Hej!

Jag har en biljett ARN-FRA-BCN för årets Barcelonaresa.
Läs mer om den här:
Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 31 oktober 2015 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Biljetten är confirmed & ticketed. Den bokades på Lufthansas egen hemsida för ca 2 veckor sedan. Flighterna ARN-FRA är med SAS. Går jag inte på sas.se visa bokning så hittar inte SAS bokningen. Den går att hitta både hos LH och CheckMyTrip.

Från sas.se: "Det gick inte att hämta denna resa. Kontakta resebyråns kundtjänst för mer information. Kontaktinformation finns via länken "Kontakt" ovan. (141 - 284)"

Mitt eurobonusnummer ligger med i bokningen men den kommer ändå inte in i SAS-appen. Detta brukar fungera med Star Alliance-bolag.

Döm av min förvåning när jag idag ska åka från CPH till ARN och damen i fast track undrar om jag ska till Frankfurt?!? Haha nej svarar jag det är inte för än i oktober. Ja säger hon, nu hittade jag dagens resa.

Så någonstans i SAS system måste de ju kunna se min resa? Det vore ju trevligt för då kan ju vi som reser ihop boka plats tillsammans.

Jag hade samma problem med en Singapore Airline bokning tidigare i vår och har nu som du också en bokning med LH fast till Portugal i sommar som jag inte får upp i SAS-appen. Jag kontaktade SAS tidigare om SQ bokningen och de skylde på att det var ett SQ-fel....
 
Jag skall flyga ARN-FRA-LIS i nästa vecka. ARN-FRA opereras av SK. Denna resa får jag upp i appen, men kan inte uppdatera. Den kom tidigare upp på sas.se, men inte längre. Det går inte att seata mig på ARN-FRA, trots att EBG ligger inne. Lite samma läge låter det som?
 

mha321

Medlem
Jag har flera gånger inte fått upp LH-operated-by-SK ben i appen, men de har fungerat bra att faktiskt flyga dem senare. Förut dök de alltid upp i appen automatiskt, men inte nulängre. Vet inte om det är SAS eler Lufthansa som ändrat något, men ändrat är det...

Förut kunde även Diamond-supporten fixa seating via mail på dem, men den senaste gången jag hade en sådan lyckades inte de göra det heller, de kom inte åt att göra några ändringar alls. Och Lufthansa kunde förstås inte heller göra det, eftersom det var operated by SK...

I mitt fall var det codeshare, så jag får ju skylla mig själv :)
 

telelina

Medlem
På loungen i CPH hittar de bokningen iaf. Men ska ha betalt för att seata EBD på code share. Rena LH-flygningar kommer upp i appen. Anledningen till att jag startade den här tråden är INTE för att klaga på seatingen i första hand utan för att fast track damen i CPH ville släppa in mig på en biljett som är ARN-FRA i oktober! Som _dessutom_ inte existerar på sas.se eller i appen.

Så jag får "flyga" på den idag, bara inte bli seatad. Är det inte roligt?
 

mha321

Medlem
På loungen i CPH hittar de bokningen iaf. Men ska ha betalt för att seata EBD på code share. Rena LH-flygningar kommer upp i appen. Anledningen till att jag startade den här tråden är INTE för att klaga på seatingen i första hand utan för att fast track damen i CPH ville släppa in mig på en biljett som är ARN-FRA i oktober! Som _dessutom_ inte existerar på sas.se eller i appen.

Så jag får "flyga" på den idag, bara inte bli seatad. Är det inte roligt?
Finns samma flight nummer idag? Prova att gå till gaten och se om de släpper in dig där också? :-D
 

Ricci

Medlem
På loungen i CPH hittar de bokningen iaf. Men ska ha betalt för att seata EBD på code share. Rena LH-flygningar kommer upp i appen. Anledningen till att jag startade den här tråden är INTE för att klaga på seatingen i första hand utan för att fast track damen i CPH ville släppa in mig på en biljett som är ARN-FRA i oktober! Som _dessutom_ inte existerar på sas.se eller i appen.

Så jag får "flyga" på den idag, bara inte bli seatad. Är det inte roligt?
Min SQ-bokning var ren SQ-business och ingen code share och min LH-bokning är ren LH-business och ingen code share......ingen kommer upp i min SAS-app.....mina SK-bokningar kommer dock upp.....("magiska under av SAS-IT"....):confused:
 

Canadien

Medlem
Har också haft problem med att få in rena LH-bokningar i SAS-appen det senaste kvartalet ca. Samtliga bokade på LH.com, med EB-nummer angivet. Har börjat använda LH-appen istället.
 

Thornado

Medlem
På loungen i CPH hittar de bokningen iaf. Men ska ha betalt för att seata EBD på code share. Rena LH-flygningar kommer upp i appen. Anledningen till att jag startade den här tråden är INTE för att klaga på seatingen i första hand utan för att fast track damen i CPH ville släppa in mig på en biljett som är ARN-FRA i oktober! Som _dessutom_ inte existerar på sas.se eller i appen.

Så jag får "flyga" på den idag, bara inte bli seatad. Är det inte roligt?

Den stora frågan är ju - kan du använda denna biljett för fast track och loungetillgång ända fram till oktober, även utan annan SAS-biljett? Isf är det ju perfekt om du nån gång flyger annat än SAS. :)
 
Toppen