Senaste nytt

Menzies Executive Lounge, Arlanda - Nya öppettider!

Sequal

Medlem
Till min förvåning idag så har Menzies Executive Lounge på Arlanda ändrat sina öppettider 7.30-16.30 ALLA dagar!?
Besvikelsen var stor och med tunga steg fick jag promenera till Menzies Business Lounge som är 10 ggr sämre. Väl där fick jag svar på frågan, varför de har ändrat öppettiderna på Executive Loungen: "Exectuive Loungen är egentligen bara öppen för Qatar Airways Business resenärer, men när den är öppen är den öppen för andra också". Detta är bara ett tips till er som inför en kvällsflygning tänkte sätta er i loungen för en avkopplande stund.. bege er till business loungen.. Nåväl, har bara 4 t/r resor med SAS kvar till guldstatus så jag får härda ut tills dess.
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass Sequal!

Tråkigt, men egentligen inte särskilt förvånande. Menzies Executive Lounge förlorade en ganska stor andel besökare när deras tidigare kunder Finnair och British Airways flyttade till terminal 2. Numera finns som sagt bara Qatar Airways som fast kund.

Gissar att det är svårt att motivera så långa öppettider på i princip bara spontankunder, särskilt när det finns ytterligare en tredjepartslounge i samma terminal där man kommer in med t.ex. Priority Pass och Diners Club.
 

Jacob

Medlem
Det hade varit trevligt om Menzies enbart använde Executive Lounge, så skulle SAS kunna ta över lokalerna för Menzies Business Lounge.
Jag tänkte samma sak. Problemet är att de flesta flygbolag utanför SAS/Star Alliance använder B-piren, och det blir väl långt att gå fram och tillbaka.

Inte ens Iberia, som tidigare använde Executive Lounge och som nu är tillbaka på Arlanda, använder denna nu. De kör Menzies business lounge.
 

Jacob

Medlem
Kan nämna att det är ytterligare förändringar på öppettiderna nu.

Numera gäller följande:
Måndag-fredag: 06:30-16:30
Lördag: 07:30-10:30
Söndag: 09:30-16:30
 

NyfikenGrau

Medlem
Kan någon bekräfta om man verkligen kommer in i den här loungen med topbonus Gold, trots att AB bara flyger från T2?
(Enligt Air Berlins sida gör man det.)

Gjorde tyvärr bort mig förra gången jag skulle testa; gjorde mig besväret att ta terminalbussen till och från T2 men hade inte fattat att det finns två Menzies på T5 och provade såklart i Menzies Business lounge där man definitivt inte har tillträde :oops:
 

doc

Medlem
Kan någon bekräfta om man verkligen kommer in i den här loungen med topbonus Gold, trots att AB bara flyger från T2?
(Enligt Air Berlins sida gör man det.)

Gjorde tyvärr bort mig förra gången jag skulle testa; gjorde mig besväret att ta terminalbussen till och från T2 men hade inte fattat att det finns två Menzies på T5 och provade såklart i Menzies Business lounge där man definitivt inte har tillträde :oops:
Skulle spontant misstänka att det är en kvarleva från innan airberlin flyttade till T2.
 

FF#1

Medlem
Kan någon bekräfta om man verkligen kommer in i den här loungen med topbonus Gold, trots att AB bara flyger från T2?
(Enligt Air Berlins sida gör man det.)

Gjorde tyvärr bort mig förra gången jag skulle testa; gjorde mig besväret att ta terminalbussen till och från T2 men hade inte fattat att det finns två Menzies på T5 och provade såklart i Menzies Business lounge där man definitivt inte har tillträde :oops:
Det behöver du inte vara ledsen för, där finns det väldigt lite av värde jämfört med Aurora Lounge i T2
 

sweflyer

Medlem
På Priority Pass sida står följande öppettider. Stämmer de inte?

06:30 - 18:30 Monday - Friday
10:00 - 15:30 Saturday
09:30 - 16:30 Sunday
 
Toppen