Senaste nytt

Avianca Brasil planerar att bli Star Alliance medlem 22 juli 2015

Swisser

Medlem
Såg denna nyhet på The World's leading Airline Intelligence Provider since 1998 - ch-aviation.com publicerad18MAY2015.

Det borde innebära en klar förbättring om man vill flyga vidare inom Brasilien på en Star Alliance ticket. Inte så dumt.

Avianca Brasil
(O6, Rio de Janeiro Santos Dumont) is scheduled to join Star Alliance on July 22 the director of the airline's international division, Ian Gillespie, has told Brazilian tourism magazine, Panrotas.

Though sister carrier Avianca (AV, Bogotá) joined the alliance in June 2012, talks for the Brazilian unit to join only got underway in late 2013.

In the same interview, Gillespie revealed that Avianca Brasil's fleet of ten Fokker 100s would be phased out of commercial service during the second half of the year to be replaced with an incoming fleet of Airbus Industrie (AIB, Toulouse Blagnac) twinjets

About Avianca Brasil
Type Scheduled Carrier
Base Rio de Janeiro Santos Dumont
Aircraft 48
Destinations 24
Routes 57
Daily Flights 196
 

Palazzi

Medlem
Trodde faktiskt att de redan var medlemmar. Men detta låter ju bra!! Speciellt intressant då den Colombianska divisionen av Avianca kanske köper upp portugisiska TAP.....som ju av förklarliga skäl har några linjer till Brasilien :)
 

Impendill

Medlem
Lite info bara:

Valde att kreditera mina poäng till M&S efter flygning med Avianca Brazil.
Det tog en dag att få in poängen.
Min sambo + vän har inte fått in sina till Eurobonus ännu.
 
Avianca Brasil räddade min dag! AA951 diverted to Brasilia istället för SP och fullt på alla TAM:s flighter vidare idag. MEN går till Aviancas desk och visar mitt EBG varpå vips är jag bokad på en flight till CGH om en timme. Kostade 199 real, men det antar jag att Amex står för sen? Iaf sjukt nöjd med deras service här idag. Så nice!
 
Toppen