Senaste nytt

Shoppa på Apple Store i Hong Kong

Jag är i Hong Kong nästa helg och funderar på om man inte ska plocka upp en Apple Watch eller två. Är det någon BusinessClass medlem som besökt deras butik "IFC mall" som ser riktigt snygg ut: Apple Retail Store - ifc mall

ifcmall_gallery_image1.jpg

Foto: Apple

- Kan jag få tillbaka "moms" när jag lämnar Hong Kong?
- Garantier etc utgår jag ifrån är världstäckande

Alla tankar och erfarenheter välkomna!
 

In_Sweden

Medlem
- Kan jag få tillbaka "moms" när jag lämnar Hong Kong?
- Garantier etc utgår jag ifrån är världstäckande

Alla tankar och erfarenheter välkomna!
Då de enda varorna som har skatt på något sätt i Hong Kong är tobak och alkohol så finns det inget att få tillbaka på så sätt.
Deras standardgaranti som är ganska begränsad (tänk på något som täcker märkbart mindre än svensk reklamationsrätt och endast ett år) och jag är osäker på om den gäller utomlands. Apple Care ska där emot vara giltig worldwide om jag inte helt blandar ihop saker.
 

Jonas C

Medlem
Med tanke på att Hong Kong dollarn har gått upp så skulle jag nog hellre satsa på att handla i Tokyo. Där får du dessutom 8% momsrabatt om du tar med dig passet.
 

mtlmr

Medlem
Ja, HKD är inte lika kul som det varit - så tror inte du vinner så mycket längre. Slå en riktig jämförelse på det (mot Tokyo)

Moms existerar ju som andra sagt inte - inget att vinna där.

Jag var annars i IFC Mall och handlade iPad så sent som i Januari (handlade då till ca 103 SEK på 100HKD). Gigantisk butik, men MASSOR av folk. Gick snabbt ändå och fick supertrevlig assistans av killen jag handlade av.

Eftersom enheten inte har 3g-uppkoppling eller liknande gäller garantin worldwide. (Vi valde att köpa WiFI-only iPads, 3G-varianten hade inte haft garanti i Sverige, iaf enligt avtalet).

Glöm annars inte att starta upp den direkt i butiken, så att du försäkrar dig om att den inte är DOA. Du får hjälp med det om du vill.
 
Toppen