Senaste nytt

Bästa hotellet på Arlanda? Vilka har du testat? Vilken är din favorit?

Jacob

Medlem
Enligt Arlandas webbsida finns det elva hotell på eller i närheten av Arlanda flygplats. Vilka har du testat och vilket hotell föredrar du?

Och är det förresten någon som testat Jumbo Stay, hotellet i Boeing 747-flygplanet? Hur var det?
 

Agö

Medlem
Och här är hotellen för den som inte vill gå in på Arlandas hemsida.

Hotell på Arlanda

Clarion Hotel Arlanda Airport


Jumbo Stay – världens enda boende i en jumbojet

Radisson Blu Arlandia Hotel

Radisson Blu SkyCity Hotel & Radisson Blu Arlanda Airport Conference

Rest and Fly

Hotell med transferbussar till och från flygplatsen

Best Western Arlanda Hotellby


Connect Hotel

Ibis Hotel

Nova Park Hotel, Knivsta

Best Western Park Airport Hotel

Quality Airport Hotel Arlanda

Mitt val har sedan länge varit Radisson Blu SkyCity. Att bo längre bort har varit ointressant, då kan jag i princip bo på Viking/Waterfront inne i stan och susa ut med Arlanda Express. Är dock sugen på att testa Clarion men saknar status.
 

NotRyan

Medlem
Beror lite på pris, om Radisson Blu Sky city bara är lite dyrare än Arlandia och jag behöver närheten till terminalen så bor jag där, Annars är Arlandia mitt förstahandsval, dom levererar alltid en mycket hög kvalitet, uppgraderar alltid CCG till Businessclass-rum om det går, Mycket bra frukost och generösa frukosttider...
 

jerixon

Medlem
Bor alltid på Best Western Arlanda Hotellby. Ofta rum under 700kr/natt.
De erbjuder långtidsparkering till rimligt pris och om man vill stå över dagen kan man göra det gratis vid rummen.
Frukost börjar vid 04.00 och den är helt OK

Ett bra värde tycker jag :)
 

Henrik_B

Medlem
Arlandia! Fantastisk CCG recognition. Brukar bo där med småkillarna eftersom de har en pool som nästan alltid är tom på folk. De brukar ha fantastiska familjedealer som inkluderar middagar, fri parkering, glass till barnen mm. Perfekt för staycation.

Blev uppgraderad till svit från familjerum på min födelsedag nyligen. Även övriga kastlösa familjemedlemmar uppgraderades från varsitt standard- till BC-rum.

Radisson Sky City gillar jag inte så mycket. Receptionist som suckade och påpekade att vi enbart hade bokat för två när vi hade med oss ena pojken när han var 2 år. Ingen big deal, borde bara ha passerat som det alltid annars gör. Rummen var slitna och kändes 90-tal. Detta var två år sedan så det kan ha ändrats.
 

Lonelyflyer

Medlem
Arlandia för mig med, har alltid gillat det stället av nån anledning.
Sky City är för centralt nästan för min del, bor hellre lite utanför - sist hade ja fönster in mot mcdonalds i skycity, sådär spännande faktiskt.
Ibis och Best Western har jag testat men för min del var det inget att skriva hem till. Inget fel på dem, men de är inte Arlandia
 

NyfikenGrau

Medlem
Har bara provat Connect en gång, på en riktig budgetresa...inte aktuellt för huvudsakliga målgruppen här skulle jag tro, även om hotellet var förvånansvärt fräscht inuti. Även frukostbuffén var helt ok. Största nackdelen var avståndet, vill minnas att deras shuttle inte gick särskilt ofta, tog 10-15 minuter och i princip var en gammal stadsbuss.
 

Totopez

Medlem
Bodde på Radison Blu Sky City en gång inför en flight 06.20 med familjen. Blev lite risig start, för rummet vi fick var inte alls det vi bokat. Receptionen helt oförstående, såna rum som vi hade på bekräftelse fanns inte på hotellet. Bokat direkt på hemsidan...

Men det löste dig ändå, vi fick en extrasäng så var det bra. Efteråt fick jag 50000 CC-poäng för att jag uppmärksammade felet i deras bokningssystem.
 

Henrik_B

Medlem
Finns det någon Club lounge på Arlandia? Såg en skylt som pekade mot "Royal Viking Club" eller liknande på 5:e våningen. Ingen info någon annanstans vad jag har sett.
 
Toppen