Senaste nytt

Flygpriser till Miami i höst, förvirrande!

drW

Medlem
Blir inte klok på prissättningen på en resa som jag planerar i höst med familjen. Söker man på google flights så dyker SAS upp som billigaste alternativ på mellan 21 och 23000 för fyra till Miami. Söker man på SAS hemsida finns det nästan bara dyra flexbiljetter de dagar som är aktuella och priset blir minst 10000kr dyrare bokar jag via American Airlines via länk från Google flights så blir det 27000kr. Då finns även resekombinationer som tex flyg till Chicago och flyg vidare till Miami nästa morgon som inte finns hos SAS. Kan det vara så att det finns andra priser och resealternativ tillgängliga om man ringer SAS?
Blir inte klok på flygpriser!
 

Johan Hbg

Medlem
Blir inte klok på prissättningen på en resa som jag planerar i höst med familjen. Söker man på google flights så dyker SAS upp som billigaste alternativ på mellan 21 och 23000 för fyra till Miami. Söker man på SAS hemsida finns det nästan bara dyra flexbiljetter de dagar som är aktuella och priset blir minst 10000kr dyrare bokar jag via American Airlines via länk från Google flights så blir det 27000kr. Då finns även resekombinationer som tex flyg till Chicago och flyg vidare till Miami nästa morgon som inte finns hos SAS. Kan det vara så att det finns andra priser och resealternativ tillgängliga om man ringer SAS?
Blir inte klok på flygpriser!
Jag kan bekräfta att det definitivt finns fler resealternativ via telefon till sas än på sas.se. Tips är att ta flyget från Google och sen ringa dem och uppge exakt vilka flyg det är. Står väl sammanfattat där man kan välja hur man vill bok, alltså link till AA, ring sas osv.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror inte alla flighter man hittar på Google Flights tyvärr finns att boka? Har provat runt lite grann och hittat ganska många fantompriser som jag tror beror på cachad information (eller kanske felaktig POS).

P.S. Nu vet jag inte om OP pratar om fyra biljetter till fullpris och exakt när, men 5500kr per biljett till Miami med SAS under vad som kan vara höstlovet känns (lite väl) billigt
 

Elberto

Medlem
OT:
Jag skulle rekommendera att ni flyga så sent som möjligt pga väder situation i Florida.
Jag har varit i Florida i september förra året och det var storm och mycket dåligt väder o_O
Däremot är vädret under vintermånader perfekt tycker jag.
 

toer00

Medlem
Det bästa är nästan att plocka ut flighter/klasser med ITA Matrix och sedan ringa en vanlig traditionell resebyrå, skicka sedan specen fr. Matrix, där står som sagt klass och farebasis.

Fick platser i P klass (rabatterad Business) med LX/UA i december för 14 000 kr/pers, tyckte det vsr ett väldigt bra pris.
 

Kimmen00

Medlem
OT:
Jag skulle rekommendera att ni flyga så sent som möjligt pga väder situation i Florida.
Jag har varit i Florida i september förra året och det var storm och mycket dåligt väder o_O
Däremot är vädret under vintermånader perfekt tycker jag.
Lite OT men:
Det där är ju hit or miss.. Vart i Florida varje september sen 2003.. 30-35 grader o sol jämt tycker jag.. Visst har det vart nått regnoväder nån gång men jag skulle säga att september är najs i Florida.
 

agehall

Medlem
Blir inte klok på prissättningen på en resa som jag planerar i höst med familjen. Söker man på google flights så dyker SAS upp som billigaste alternativ på mellan 21 och 23000 för fyra till Miami. Söker man på SAS hemsida finns det nästan bara dyra flexbiljetter de dagar som är aktuella och priset blir minst 10000kr dyrare bokar jag via American Airlines via länk från Google flights så blir det 27000kr. Då finns även resekombinationer som tex flyg till Chicago och flyg vidare till Miami nästa morgon som inte finns hos SAS. Kan det vara så att det finns andra priser och resealternativ tillgängliga om man ringer SAS?
Blir inte klok på flygpriser!

Flygpriser är enkla - bara att kolla vilka fares som finns tillgängliga. Jag skulle rekommendera att du startar en tråd om att hitta billiga flygbiljetter med @Dr. Miles mall ifylld - då kan du få hjälp att hitta bra alternativ som är bokningsbara online.
 

toer00

Medlem
Ibland är det faktiskt så år det enklare att boka off-line... On-line sökmoterna är enbart ett filter mot de globala GDS/CRS systemen där flygbolagens bokningar sker. Det är fullt möjligt att för resebyråerna (de som finns kvar... ) att "manuellt" söka och även i vissa fall väntelista om så skulle behövas. Så min rekommendation, är använd ITA Matrix och maila sedan över vald rutt till resebyrån...
 

ulagun

Medlem
Flög med Swiss direkt Zurich- Miami november förra året till väldigt rimligt pris. Skönt slippa krångliga byten i USA.
Beträffande vädret hade vi några dagar med ca. 14 grader och regn början på november. Inte strandväder direkt
 
Toppen