Senaste nytt

Vad är bäst i economy class? United Boeing 757 eller Lufthansa Airbus A340?

anjak

Medlem
Vad säger ni är bäst i economy United B757-200 eller Lufthansa A340-300? Ska till Newark och alternativen är direkt från Arlanda eller via Düsseldorf.
 

Totopez

Medlem
Vad säger ni är bäst i economy United B757-200 eller Lufthansa A340-300? Ska till Newark och alternativen är direkt från Arlanda eller via Düsseldorf.
Jag flög båda varianterna förra året, LH via DUS på ditvägen och direkt med UA hem. Jag gillar konfigurationen på A330/340 bättre med 2-4-2 (om man som par kan få ett 2-säte) än UAs 3-3 på 757. Men annars är stolar och IFE ganska jämnbördiga. Ekonomiklass, vare sig mer eller mindre. Maten på LH något bättre, och alkohol ingår. Så ombord är det nog något bättre med LH, over all. Samtidigt föredrar jag alltid direktflyg om det är möjligt.
 

anjak

Medlem
Jo SAS hade varit perfekt dit men vill inte flyga SAS tillbaka tycker 17:20 är för tidigt. Om jag kombinerar SAS dit med Swiss hem så blir SAS flighten för dyr, därav alternativen med United och Lufthansa.
 

fcx

Medlem
Lufthansa har fri bar.

United erbjuder platser med extra benutrymme för typ 100 USD (och det är mycket extra utrymme). Det, i kombination med direktflyget, gör att jag skulle välja United om priset är likvärdigt.
 

palmen

Moderator
Uniteds avgång EWR-ARN går väl ungefär samtidigt som SAS?
SAS har väl även en väldigt sen avgång från New York till Köpenhamn (är väl en A340 på den kanske och gamla kabinen), kan du inte använda den om SAS trots allt skulle vara ett alternativ?

Jag har bara flugit Uniteds 757 i economy av de du listar och det var economy varken mer eller mindre. Med andra ord det fungerade bra för att ta sig från A till B. Du kan läsa lite mer om min upplevelse i denna tråd
United Economy tur och retur till Brasilien | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 
Toppen