Senaste nytt

Testet av SAS nya loungeglas är snart över. Dags för utvärdering. Är de nya glasen bättre?

Jacob

Medlem
Som de flesta säkert numera vet gör SAS ett test med nya glas i loungerna. Glasen kommer från Orrefors och är av serien Orrefors Pulse Tumbler, skapade av designern Ingegerd Råman. De är så-kallade allround-glas som kan användas till olika typer av drycker.

Nu är det bara några dagar kvar på testet och det börjar bli dags för utvärdering, och SAS har faktiskt även frågat oss efter synpunkter.

Jag tar frågan vidare till er medlemmar för att ge er möjlighet att påverka hur SAS lounger ska se ut.

-Är det bättre med de nya glasen eller var det bättre innan?
-Är glaset bekvämt och ändamålsenligt?
-Känns glaset värdigt och passande i en flygplatslounge?
-Några andra tankar?

SAS-Gold-Lounge-Arlanda-nya-glas-720x470.jpg
 

fcx

Medlem
-Är det bättre med de nya glasen eller var det bättre innan?
Ja, stor förbättring.

-Är glaset bekvämt och ändamålsenligt?
Ja, Den tunna väggen gör glasen mer lättdruckna, och de rymmer en stor volym. Genom att de är breda så blir de inte lika vingliga som de gamla.

-Känns glaset värdigt och passande i en flygplatslounge?
Absolut. Ger en "lyxkänsla" till vilken dryck som helst.

-Några andra tankar?
Man kan esta in SAS-loggan i glasen om man vill.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag tycker de ser superpraktiska ut, bra kombination av "luktkupa" och stadig botten som det ser ut!

Med detta sagt är jag mycket långt från "estet", så formgivning är inte min starka sida.
 

Agö

Medlem
-Är glaset bekvämt och ändamålsenligt?
Ja, Den tunna väggen gör glasen mer lättdruckna, och de rymmer en stor volym. Genom att de är breda så blir de inte lika vingliga som de gamla.
Mmm, håller helt med. Jag har själv Orrefors Pulse (vattenglas). Härliga, tunna glas.
 

olo

Medlem
-Är det bättre med de nya glasen eller var det bättre innan?
Ja, stor förbättring.

-Är glaset bekvämt och ändamålsenligt?
Ja, Den tunna väggen gör glasen mer lättdruckna, och de rymmer en stor volym. Genom att de är breda så blir de inte lika vingliga som de gamla.

-Känns glaset värdigt och passande i en flygplatslounge?
Absolut. Ger en "lyxkänsla" till vilken dryck som helst.

-Några andra tankar?
Man kan esta in SAS-loggan i glasen om man vill.

Håller helt med! Har redan hunnit sakna att glasen varken finns på både Kastrup och Gardermoen.
 

Palazzi

Medlem
Jag håller med - det är ett bra glas för ändamålet. Finns bättre glas för specifika drycker, men få som jag upplevt så välgungerande för såväl, whiskey, rötjut o mineralvatten.

Skulle inte haft något emot ett liknande glas hemma, för nu blir det en jäkla massa disk jämt.
 

Jonas C

Medlem
Tycker helt klart att Orreforsglasen funkar bra till det mesta. Har använt dem för både vin, vatten/läsk och likörer. Upplever att de funkar bra för alla ändamål, och ser gärna att de rullas ut till resten av loungerna.
 

Naga

Medlem
Ett tunt mycket bra allroundglas, bra fortsättning på samarbetet med Orrefors.
De tunna Champagne/vin Orrefors glasen i Business/Plus har visat vägen.
Viktigt och bra att fånga upp det skandinaviska ursprunget, det skulle bli helt
fel med Riedel eller Ittala.
 
Toppen