Senaste nytt

SAS/EuroBonus poänguppgradering på SAS long-haul, vad gäller egentligen?

skydiver

Medlem
(Även om ämnet säkert diskuterats otaliga gånger tidigare så har gamla trådar problemet att informationen i de kan vara inaktuell. Hoppas ni har överseende med viss redundans.)

Försöker kolla lite vad som gäller för poänguppgradering på SAS long-haul, då det var länge sedan sist för mig.
Hittar två sidor med lite motsägelsefull information:
Uppgradering till hgre klass och komfort - SAS
och
Uppgradera med pong p Star Alliance och SAS - SAS
På den ena står att uppgradering går bra från både Go och Plus, med undantag för fem särskilda klasser. På den andra står att uppgradering från Go inte är möjligt, endast från Plus.

Vad är det som gäller? Finns det någon logik i ovanstående, eller är det bara tryckfelsnisse som är i farten?
Tack på förhand.
 

Agö

Medlem
Den här bilden ger jag inte mycket för. Siffrorna stämmer inte och dessutom flyger SAS uppenbarligen till Bangkok. Och varför ligger San Francisco från Stockholm? Det är fel. Det går utmärkt att uppgradera från Go till Business med poäng.

upload_2015-5-25_14-28-17.png
 
D

Deleted member 4971

Guest
Nedersta länken är felaktig och gammal. Du kan uppgradera på olika sätt.

1) Poäng i förväg via SAS.
2) Optiontown i förväg (pengar)
3) Ibland få erbjudande till mailen att i förväg att uppgradera för pengar.
4) poäng / pengar på flygplatsen.

Men vad jag förstår ska du flyga SAS och då är det 40,000 poäng från Go-Business och 25,000 poäng Go-Plus och 15,000 poäng Plus-Business.
 
Last edited by a moderator:

Agö

Medlem
Du pratar om lite olika saker tycker jag/SAS som är otydlig med ena länken. Du kan uppgradera på olika sätt.

1) Poäng i förväg via SAS.
2) Optiontown i förväg (pengar)
3) Ibland få erbjudande till mailen att i förväg att uppgradera för pengar.
4) poäng / pengar på flygplatsen.

Sen är ena länken att uppgradera med Eurobonuspoäng till andra flyg än SAS.

Men vad jag förstår ska du flyga SAS och då är det 45,000 poäng från GO-Business och 25,000 poäng GO-Plus och 15,000 poäng Plus-Business.
Stämmer inte. 40 000 p kostar det. Men nu var väl det relevant att SAS kommer med helt olika information på två olika ställen (och för SAS-flyg, se bilden jag postade).
 

skydiver

Medlem
Skiljer det något i vilka klasser som går att uppgradera mellan alt. 1) och 4) ? Eller är det samma begränsning med de fem klasserna i båda fallen?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Stämmer inte. 40 000 p kostar det. Men nu var väl det relevant att SAS kommer med helt olika information på två olika ställen (och för SAS-flyg, se bilden jag postade).

Precis! Jag är snabbare än jag borde ibland, uppdaterade min post :)
 

Agö

Medlem
Skiljer det något i vilka klasser som går att uppgradera mellan alt. 1) och 4) ? Eller är det samma begränsning med de fem klasserna i båda fallen?
I det senare fallet, nej. Du kan såvitt jag vet uppgradera samtliga klasser väl på flygplatsen. Uppenbarligen, om man ska tro SAS, gäller det inte för uppgradering med poäng på förhand. Det senare har jag aldrig testat.
 

WF789

Medlem
Stämmer inte. 40 000 p kostar det. Men nu var väl det relevant att SAS kommer med helt olika information på två olika ställen (och för SAS-flyg, se bilden jag postade).

Tabellen du viser er vel prisen for oppgradering med poeng fra andre partnere.
Med EB-poeng koster der 15K/25K/40K
 
D

Deleted member 4971

Guest
X,I, = Bonusresor
G = Gruppresor
N, R = Personalbiljetter
(Typ!) Någon får väl rätta om det är fel.

Så du kommer inte boka sådana biljetter och du kan alltså uppgradera samtliga biljetter du hittar till salu på sas.se
 
Toppen