Senaste nytt

Nöjesflygandet måste bli tråkigare

Jaws

Medlem
Jag vill informera om ett av miljöpartiets motioner till deras kongress. Jag tycker att de själva uttrycker det bäst!!!:eek::rolleyes:o_O

51675846-9chnm.png

51675862-upCoZ.png




källor;
Därför finns Miljöpartiet | Cornucopia?
Tomtar | Uvell Kommunikation
 
Last edited by a moderator:
Håller med @SAS404. Det går inte bli arg längre, den gränsen är för länge sedan passerad. Samtidigt vore det intressant att ta en diskussion om nyttan med nöjesflygande - det finns ändå någon form av nytto-aspekt: livskvalitet eller avkoppling. Man undrar om de verkligen tror på de här sakerna själva?
 

NyfikenGrau

Medlem
Är absolut ingen vän av miljöpartiet, men är det någon som verkligen tagit reda på om det här verkligen är en riktig motion? Punkt 3 låter som ett utstuderat och solklart skämt; det är omöjligt att använda ett sådant språk utan att inse det humoristiska i formuleringen.

När jag letar efter motionerna får jag bara upp att "de finns att läsa på nätet" på ett par politiska bloggar och Flashback, men inget av ställena presenterar någon länk och jag hittar inte heller någon länk på milöpartiets egen sida.

Edit: Jo tydligen...

Kongresshandlingar 2015

Under "Kongress" på Miljöpartiets sida om inte länken funkar.
 
Last edited:
D

Deleted member 4971

Guest
Jag tycker det är fascinerande att folk som inte röstar på MP är dom verkliga Miljöpartisterna, ta min farfar som bor ute på landet, åker bil 1 gång i veckan för att handla, odlar egen mat och äter mer ekologiskt än någon annan jag känner. Förbrukar minimalt med el då han jobbar i skogen osv...

Skulle vi syna sympatisören som skrivit förslaget ovan är jag tämligen säker att vi hittat en person likt många andra MP röstare som slösar på våra resurser något förbannat, men som skulle ha råd att betala för höjningar.
 

NyfikenGrau

Medlem
Skulle vi syna sympatisören som skrivit förslaget ovan är jag tämligen säker att vi hittat en person likt många andra MP röstare som slösar på våra resurser något förbannat, men som skulle ha råd att betala för höjningar.

Jag skulle nästan våga sätta ett par SAS-muffins på att vi kommer hitta en skämtare om vi synar motionären. Någon som försökt vara rolig, garanterat.
 
Toppen