Senaste nytt

BravoFly - Varning för deras 24 timmars regel

Traveller

Medlem
BravoFly dyker upp allt mer på t.ex flygresor.se och alltid med väldigt bra priser. Men här gäller det att se upp för deras regler otydliga och det är lätt att falla i fällan.

Själv bokade jag två biljetter till min dotter och hennes kompis för att komma ned till mig under några veckor i HongKong i sommar. Biljetterna säljs med 24 timmars ångertid men detta är inte med verkligheten överensstämmande. Det är nämligen så att om du köper din biljett 23.59 så har du bara 1 minut kvar av ditt öppna köp. Dessutom så blockerar dom pengarna på ditt kontokort fast dom själva inte har fått igenom biljetten hos flygbolaget. Det vill säga, dom säljer alltså biljetter på t.ex flygresor.se som inte är bekräftade hos flygbolaget, i detta fall Qatar Airways. Prislappen på Flygresor.se var mer än 1000 kronor billigare än motsvarande andra bolag vid tillfället.

Som tur var är man ju en ganska besvärlig kund så den stackarn som satt i kundtjänsten - i Egypten av alla ställen - fick sig en match som han sedemera bestämde sig för att förlora och återbetala.

Så en VARNING för detta bolag.
 

Direktorn

Medlem
När jag bokade med dem var det mycket otydligt med att jag bokade avbeställningsskydd. Skulle inte ha detta men hittade det inte när jag bokade så det kom med ändå. Drog upp priset i onödan. Varnar jag med för Bravofly.
 
Är det oviktiga, billiga hobbyresor ni är ute efter så kan jag rekommendera dem, jag har köpt över 20 biljetter av dem och har aldrig haft några problem. Är det viktiga resor eller stora pengar det handlar om eller om ni misstänker att ni kommer att behöva göra ändringar till bokningen så köp biljetten direkt av flygbolaget istället.
 

DanielKif

Medlem
Frågar åt en vän...
Som ska till Rio.
Via BravoFly kostar resan ca 11.500:- för två. Direkt med British Airways kostar den över 17k för två.
Prisskillnaden är lockande. Någon som använt BravoFly sista tiden?


upload_2017-8-20_22-4-0.png
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag har köpt många biljetter av Bravofly, de har alltid blivit utställda förr eller senare. Bravolfly ger dessutom mindre dålig service än de billiga svenska "resebyråerna" (biljettförmedlarna) som har lägst pris på Flygresor.se, momondo, etc.
 

Berglund

Medlem
Jag har också köpt biljetter på BravoFly som fungerat alldeles utmärkt. Dock en annorlunda approach med att de först tar betalt av dig och sedan kollar om de själva verkligen kan köpa biljetten av flygbolaget...
 
Toppen