Senaste nytt

Lounge Access på Arlanda - Qatar Airways Business Class med en flight samma dag från Köpenhamn?

Tjenixen

Det sägs att man måste ha en giltig biljett på den dagen för att komma in i Loungerna om du har *A guldkort. Hur fungerar det nu när jag flyger Qatar från Köpenhamn i Business men från ARN till Köpenhamn flyger jag med SAS Business?

Kommer jag in i Qatar loungen på ARN trots att jag flyger från ett annat land samma dag?
 

Senator

Moderator
Tjenixen

Det sägs att man måste ha en giltig biljett på den dagen för att komma in i Loungerna om du har *A guldkort. Hur fungerar det nu när jag flyger Qatar från Köpenhamn i Business men från ARN till Köpenhamn flyger jag med SAS Business?

Kommer jag in i Qatar loungen på ARN trots att jag flyger från ett annat land samma dag?

Troligen inte, men du borde komma in på SAS loungen eftersom du flyger på en affärsklass biljett till CPH (sitter i Y+ kabinen men i bokningsklasser som är affärsklass (C,D, J, Z). På Arlanda är detta ett bättre val i alla fall.
 

Senator

Moderator
som sagt, jag tror inte du har ett val. Sen har inte QR en lounge på Arlanda, man använder väl Menzie vid F-piren och där vinner SAS varje dag och två gånger på helgerna! :cool:
 

agehall

Medlem
som sagt, jag tror inte du har ett val. Sen har inte QR en lounge på Arlanda, man använder väl Menzie vid F-piren och där vinner SAS varje dag och två gånger på helgerna! :cool:

Jag tänkte just fråga var QR's lounge låg på ARN. Jag trodde jag visste var alla loungerna låg.. Men uppenbarligen ligger den inte där alls, så världsordningen är återställd. :)
 
Toppen