Senaste nytt

Lufthansa lanserar helt ny business class!

Jacob

Medlem
Det ser ut som stolen lanseras pa ITB massan i Berlin dar Martin och jag ar for tillfallet.

Ska se om vi kan ordna ett exklusivt reportage! :)
 

Magino

Medlem
Härligt att LH äntligen kommer börja fully flat säten, hoppas nu inte konverteringen på resterande flotta kommer ta för lång tid.
 

Tjaeng

Medlem
Nån annan som reagerar på att TVn inte verkar ligga rakt framför sätet med denna konfiguration? Och att fotutrymmet känns lite väl snålt. Serven där under TVn och bredvid "sängen" hade rymnt något vettigt, säg en större fotpall.
 

Senator

Moderator
Första intrycket... i linje med mina förväntningar. Verkar OK, men inte i klass med övriga "eliten" när det gäller C-stolar. Dessutom, hur kul är det att ligga och glo på grannes fötter hela tiden??

Btw, finns inga retrofitplanet för A380 - deras flaggskepp!!!! Mao, A380 kommer nog inte gå på linjer där det är high yield, snarare masstransport.

Hum, jag tycker detta ser mycket bra ut. Påminner som sagt mycket om:
US Airways | The Envoy experience eller
Cathay Pacific - The new Business Class

Nu är inte US Airways "elite" men Cathay är det. Sedan löser man två "problem" från BA, UA och LX: alla sitter framåt (BA och "gamla" UA har jo inte detta) samt att på LX känns det lite trångt när man glider under stolen framföre.

Dock håller jag med att en del andra likvärdiga produkt känns som man har lite mer "privacy". Den stora frågan blir vad händer på "main deck" på B747-8? Hur många stolar i bredden? Det kan jo inte vara 2-3-2 som idag, det måste jo vara 2-2-2...

Sen är det klart att man kommer köra en uppgradering av flottan; frågan är bara när början man och hur lång tid tar det.
 
Toppen