Senaste nytt

Vilka Shangri-La Hotels har du testat och vilken är din favorit?

Jacob

Medlem
Shangri-La Hotels har ett antal coola hotell, speciellt i Asien. Vilka har du testat och har du någon favorit?

Jag har testat en handfull Shangri-La och alltid varit väldigt nöjd, men två kul detaljer.

-Shangri-La Makati Manila: En stråkorkester på 20 personer satt och spelade i lobbyn på eftermiddagen framför en stor lummig trädgård och ett vackert vattenfall. Så coolt.

-Shangri-La Kuala Lumpur: Baren i lobbyn var som ett litet hus och det visade sig att taket kunde göras om till en scen, vilket de också gjorde. Riktigt bra livemusik på kvällen.
 

Resenären

Medlem
Shangri-La New Delhi bodde jag på för ett antal år sedan. Härligt hotell i den kaotiska staden. Mycket vänlig och diskret personal, varav flertal var från Nepal. En uppskattad detalj var att jag fick spara den, visade det sig, dyra Sake, som jag drack till den japanska maten. Så vid nästa dags besök kunde jag fortsätta att avnjuta från "min flaska".
Stora rum, varav jag bodde i en tvårums svit:

SLND.jpg
 
Jag är Shangri-La Golden Circle Gold Member :)

Har bott på (ranking uppifrån och ned):

SL Tokyo
SL Singapore
SL London the Shard
SL Bangkok
SL Kuala Lumpur
SL Sydney
 

Skyraider

Medlem
Gold får du genom att anmäla dig till Golden Circle... :)

Inte enbart väl? Man måste på där först på en godkänd fare. (vilket jag gissar att de 100 USD jag betalade för SL Dubai inte var). SL är väl dock ett sådant hotell där man inte behöver status för att bli väl omhändertagen? (även om man väl får lounge access om man är Diamond?)
 

Jacob

Medlem
Inte enbart väl? Man måste på där först på en godkänd fare. (vilket jag gissar att de 100 USD jag betalade för SL Dubai inte var). SL är väl dock ett sådant hotell där man inte behöver status för att bli väl omhändertagen? (även om man väl får lounge access om man är Diamond?)
Jag blev också förvånad när det stod Gold på min hotellnota, tills jag insåg att det är vad de kallar sin basnivå. Men det kanske är som du säger att det i alla fall kräver en natt med en godkänd fare först.

Men visst är det så att Shangri-La fungerar fint utan status. När jag bodde på Shangri-la senast i Jakarta på en club rate blev jag både uppgraderad till en juniorsvit och fick ett mail två dagar efter check-out från clubdisken där de tackade för mitt besök och hoppades jag trivdes.

Ingen aning egentligen hur en högre status skulle gjort hotellvistelsen bättre. :)
 

NotRyan

Medlem
Jag blev också förvånad när det stod Gold på min hotellnota, tills jag insåg att det är vad de kallar sin basnivå. Men det kanske är som du säger att det i alla fall kräver en natt med en godkänd fare först.

Men visst är det så att Shangri-La fungerar fint utan status. När jag bodde på Shangri-la senast i Jakarta på en club rate blev jag både uppgraderad till en juniorsvit och fick ett mail två dagar efter check-out från clubdisken där de tackade för mitt besök och hoppades jag trivdes.

Ingen aning egentligen hur en högre status skulle gjort hotellvistelsen bättre. :)
Jag håller med, där behöver man inte status för att bo... Som Jade får man välja fler saker som finns på rummet när man checkar in (och som Diamond ännu fler, ex. Vinflaska). Frukost som ingår även om man bor på rate som det inte ingår, uppgradering vid behov (den där är luddig...) Så nog finns det lite saker. Men man bor bra som kastlös också...
 

Resenären

Medlem
Tänk, jag behövde inte bry om om status. De indiska värdparet bokade in mig till "indiska priser" för indiska gäster. Så den juniorsvit jag bodde i kostade mindre än ett normalt enkelrum!
 
Toppen