Senaste nytt

Lounge access på Etihad med Air Berlin Topbonus Gold?

maba

Medlem
Ny fundering angående Air Berlin och Etihad. Har matchat till mig ett topbonus Gold och tänker flyga till Indonesien och Dubai i sommar enligt resplanen nedan.

Arlanda-Berlin med Air Berlin
Berlin-Abu Dhabi med Air Berlin
Abu Dhabi-Jakarta med Air Berlin trafikeras av Etihad

Jakarta-Dubai med Etihad

Dubai-Berlin med Etihad trafikeras av Air Berlin
Berlin-Arlanda med Etihad trafikeras av Air Berlin

Nu undrar jag om vi kommer in i någon lounge förutom den i Berlin?
 

Jacob

Medlem
Jag antar att det ska stå Abu Dhabi snarare än Dubai på returresan.

På de rutter som flygs med Air Berlin får du givetvis lounge access, dvs på Arlanda vid utresa, naturligtvis i Berlin i båda hållen och i Abu Dhabi på returresan.

Frågan är vad som gäller för flygningarna Abu Dhabi-Jakarta och Jakarta-Abu Dhabi.

Flyger du i economy class är jag dock rätt säker på att du inte kommer in i Etihads business lounge i terminal 1/premium lounge i terminal 3 då dessa är dedikerade för business class och första klass. Istället brukar det vara Al Reem Lounge i terminal 1 som gäller. Så funkar det i alla fall för Etihads egna silver/gold-medlemmar som reser i economy class.
 

Treo

Medlem
Jag antar att det ska stå Abu Dhabi snarare än Dubai på returresan.

På de rutter som flygs med Air Berlin får du givetvis lounge access, dvs på Arlanda vid utresa, naturligtvis i Berlin i båda hållen och i Abu Dhabi på returresan.

Frågan är vad som gäller för flygningarna Abu Dhabi-Jakarta och Jakarta-Abu Dhabi.

Flyger du i economy class är jag dock rätt säker på att du inte kommer in i Etihads business lounge i terminal 1/premium lounge i terminal 3 då dessa är dedikerade för business class och första klass. Istället brukar det vara Al Reem Lounge i terminal 1 som gäller. Så funkar det i alla fall för Etihads egna silver/gold-medlemmar som reser i economy class.

Kan bara tillägga att Al Reem-loungen renoveras nu, så du hänvisas till Al Dhabi-dito.
 

Jacob

Medlem
Kan bara tillägga att Al Reem-loungen renoveras nu, så du hänvisas till Al Dhabi-dito.
Är den fortfarande under renovering? Den såg skapligt klar ut när jag passerade för två veckor sedan, i alla fall det lilla jag såg. Helt ny interiör i brunt och numera drivs den av Plaza Premium.

Tyvärr ville de dock inte släpa in mig men det berodde tydligen på att loungen var helt full. Även jag blev hänvisad till Al Dhabi.
 
Sen uppdatering, men kanske hjälper någon. Jag är i Abu Dhabi och har guld med AirBerlin (tack Businessclass.se) det blev Nej i terminal 3 (trots att jag ska flyga därifrån senare). Det är Al Reem som gäller. Det står stora skyltar med Air Berlin utanför alla etihad lounger, men det är platinum som gäller. Al Reem är väl sådär, men efter 2 månader i Saudi så funkar det....
 

Palazzi

Medlem
Sen uppdatering, men kanske hjälper någon. Jag är i Abu Dhabi och har guld med AirBerlin (tack Businessclass.se) det blev Nej i terminal 3 (trots att jag ska flyga därifrån senare). Det är Al Reem som gäller. Det står stora skyltar med Air Berlin utanför alla etihad lounger, men det är platinum som gäller. Al Reem är väl sådär, men efter 2 månader i Saudi så funkar det....
Tror uppdateringen skedde alldeles nyss tyvärr... Kan någon bekräfta/dementera?
De gjorde en alignment av alla bonusprogram i Etihad Equity Alliance för 2-3v sedan o jag vet att en förmån försvann helt; den om loungeåtkomst med silverstatus (numer bara i Belgrad o Abu Dhabi).

Är rätt säker på att jag kommit in med Guld förut, i T3, så därav min tes.
Var dock ett tag sedan, så kan minnas fel :)
 
Toppen