Senaste nytt

Söker biljett: Stockholm-Sydney-Rio-Stockholm i Okt/Nov

ALU

Medlem
Hej!

Jag har en intressant period i oktober/november 2015. En årlig konferens går av stapeln i Rio med start den 3 november. Den 24 oktober ska jag på bröllop i Sydney. Det känns lite fel att åka hem till Sverige där emellan. Så det kan bli en rätt intressant resa med andra ord, faktiskt en round the world som det ser ut.

Därför tänkte jag passa på att ta hjälp av alla experter här och i gengäld presentera en gedigen reserapport. Jag utgår från att köpa biljetten (för pengar), men om det finns vägar att använda poäng så gör jag gärna så även om det såklart kan ställa till en del iom att jag har relativt fixade datum.

Förutsättningar:
Jag är:
BAEC Gold med ca 350 k Avios.
Qantas Silver (har slarvat där) med ca 120 k Qantas points.
SAS Gold (tappar status i Juli..) med ca 100 k Eurobonus. Samt oanvänd 2-4-1 voucher. (Ännu ska sägas, flickvännen tycker vi ska använda denna till annat...)
Jag har ett fåtal US Dividend miles, men har inget emot att köpa upp några vid kampanj om det underlättar.
Med andra ord; om jag ska betala för resan gör jag den helst inom OneWorld.

Jag är alltså rätt öppen för alla möjliga förslag. Det enda viktiga är egentligen de fixade datumen 24-25 oktober för bröllopet (Sydney) och 3-8 november för konferensen (Rio). I övrigt kan jag tänka mig att åka hur/var som helst där emellan...

Tack på förhand för all hjälp!

/A
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Rio, med stopover Sydney
  3. När vill/behöver du resa ut? 20-21 oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? 10 november, give or take 1-2 dagar
  5. Hur länge vill du vara borta? Tja, se ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? OneWorld eller enligt ovan
  9. Vad är din budget? (per person) Tricky... så billigt som möjligt, men det blir nog svårt. Kan 40 tkr fixa detta?
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att timingen passar.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Sydney, helst ca en vecka.
 

ALU

Medlem
Bumpar den här då jag tänkt sätta mig ner i helgen och lite mer aktivt försöka hitta något passande... Alla sorters förslag och hjälp emottages gärna!
 

Magino

Medlem
ARN-LHR-KUL-SYD med MH finns både 20 och 21 oktober för 135.000 avios i business (170.000 avios i first mellan LHR-KUL) och kanske 4.000kr

mellan SYD-GIG är det svårare. inte den bekvämaste men hittar
SYD-LHR-GIG med BA den 27 oktober för 160.000 avios och 5.335kr

GIG-LHR-ARN med BA finns bland annat den 11 november för 75.000 avios i business (105.000 avios i first) och 557kr
eller 104.000 qantas points i business, men lyckas inte ens söka resa via Qantas hemsida
 

ALU

Medlem
Ja, en jorden runt biljett är det som ligger närmast. Känns ju "fel" att åka halvvägs och sedan vända...

Hur jag ska lyckas pussla ihop en sådan med hjälp av mina miles är en rätt tuff nöt att knäcka. Jag har kikat runt, men har svårt att hitta något som fungerar. Känns som jag ska öka min budget också.
 
Toppen