Senaste nytt

Hotell i Dubrovnik med omnejd

lephantome

Medlem
Hej,
jag lyckades hitta fyra billiga biljetter i juni för SAS Pandionfriends (tack för det) och ska nu på familjesemester i Kroatien. Jag har aldrig varit där så jag känner mig ovanligt lost.
Önskemål är 2-3 nätter nära Dubrovnik så att vi kan uppleva staden som jag hört mycket gott om samt några nätter vid havet. Går det att kombinera på ett hotell, desto bättre. Vi vill gärna ha familjerum/svit med plats för fyra (extrasängar för barn OK om rummet inte är minimalt). Pool såklart och minst motsvarande svenskt fyrstjänigt. Jag har kikat på Royal Princess som ser OK ut. Har en del Radissonpoäng och Eurobonus att använda men det verkar inte finnas många kedjehotell.
Mycket tacksam för tips.
 

olo

Medlem
På vilken flygplats landar ni?
Hur många dagar har ni på plats, dvs vill ni se något mer än dessa 2-3 nätter i Dubrovnik?
 

lephantome

Medlem
Vi åker till DBV och stannar sex nätter så vi vill definitivt se mer än bara Dubrovnik. Det är därför jag funderar på att dela upp resan på två ställen.
Har inte bestämt om vi ska ha hyrbil eller ta oss runt på annat sätt.
 

olo

Medlem
I så fall skulle jag rekommendera er att titta söderut istället för norrut för de övriga dagarna. Gränsen till Montenegro ligger mycket nära Dubrovniks flygplats. Montenegro är inte alls lika exploaterat som Kroatien och tar inte turismen lika föregivet. Med hyrbil går det att nå nationalparker och liknande, annars är det buss som gäller. Biljettinformation (försumbar kostnad) och turlista förmedlas via busstationerna.

Kan säkert ge lite fler konkreta tips efter sommarens rundresa i regionen, beroende på vad du är på jakt efter.
 
Toppen