Senaste nytt

Söker: Sverige-Nya Zeeland i augusti, med bra intjäning till Turkish Airlines Miles & Smiles

silwer

Medlem
Hej. Ska åka till Nya Zeeland i slutet på augusti och tänkte försöka förlänga mitt TK Elite på samma gång. Har länge tänkt sätta mig in i ITA Matrix för att kunna bemästra det själv, men lyckas aldrig få tid till detta. Slänger därför ut en fråga till expertisen på forumet.

Varifrån vill du börja din resa?
Arlanda (men kan egentligen positionera mig varsomhelst i norra Europa)

Var är din destination?
Wellington är min slutdestination, men Auckland eller Christchurch funkar givetvis också. Inte heller östra Australien skulle egentligen vara något problem, t.ex. Sydney, Melbourne eller Brisbane.

När vill/behöver du resa ut?
15 AUG 2015 (+/- 2 dagar)

När vill/behöver du komma hem?
Måste vara hemma senast 1 SEP 2015.

Hur länge vill du vara borta?
Så länge som möjligt inom angivna datum.

Hur många personer som skall resa?
1 vuxen.

I vilken kabinklass?
Vill helst ha ett av long-haul legen i business, resten funkar i economy.

Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Star Alliance, med biljetter som ger bra intjäning till TK Miles & Smiles (har i nuläget TK Elite).

Vad är din budget? (per person)
Ca 15.000 SEK (absolut max 20.000)

Vad är det viktigaste för dig?
Att tjäna ihop minst 31.000 poäng till TK Miles & Smiles.

Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Ja, på utresan gör jag gärna ett eller flera stopp. De behöver inte vara långa (en halv till två dagar). Har egentligen inga speciella önskemål om var, men udda platser och udda routings är ett plus :) Har heller inget emot om hela utresan tar uppemot en vecka. Hemresan däremot åker jag helst raka vägen hem.

Övrigt?
Har funderat på att krångla mig till Vnukovo för att utnyttja Turkish business-dealen i ett första steg, och stanna i t.ex. Taipei några dagar för att sedan fortsätta resan därifrån. Alltså kommer jag VKO-IST-TPE i C för ca 10.000 SEK och tjänar ca 20.000 TK poäng (resan borde ge 160% inräknat TK Elite-bonusen). Problemet är sen att hitta hyfsat billiga biljetter från östra Asien till NZ som ger 100% intjäning till TK, det har jag inte lyckats med. Men, jag är öppen för alla sorters lösningar, även de som inte inkluderar nedanstående deal!

[Business class] Moskva-Asien T/R, Turkish Airlines, från 930 EUR inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 
Last edited:

silwer

Medlem
Absolut @Jonas C :) Kan passa på att fråga dig som kan TK, visst borde jag få 160% i J-klass med TK Elite? Alltså att bonusen adderas, 135% + 25%. Eller räknar de 135% x 1,25?
 

silwer

Medlem
UPPDATERING

Jag kommer att köra på Turkish businessdeal från ARN till BKK för ca 9.800 SEK (se länk nedan) till att börja med. Detta inbringar ca 19.000 TK poäng.

Återstår alltså sedan att hitta en biljett från Sydostasien till AUS/NZ med 100% intjäning till TK, företrädelsevis i economy/premiuim economy då prisklassen bör vara 5.000-10.000 SEK.

Någon som har en vidare idé om detta?

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 9.700 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 
Last edited:

In_Sweden

Medlem
UPPDATERING

Jag kommer att köra på Turkish businessdeal från ARN till BKK för ca 9.800 SEK (se länk nedan) till att börja med. Detta inbringar ca 19.000 TK poäng.

Återstår alltså sedan att hitta en biljett från Sydostasien till AUS/NZ med 100% intjäning till TK, företrädelsevis i economy/premiuim economy då prisklassen bör vara 5.000-10.000 SEK.

Någon som har en vidare idé om detta?

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 9.700 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
Jag sökte lite i ITA Matrix och tror att ett av de bättre valen du kan göra är att flyga med Singapore Airlines i "Flexi Saver" vilket i en provbokning som jag gör bokas i W, som ger 100% till TK. Då var det till Auckland, om det är okej? Jag hittar det för 42080 bath, eller ganska precis 10 000kr.
Den ger 12200miles + bonusen på 25%
 

silwer

Medlem
Tack för tips @In_Sweden ! Ska titta på det. Dock är ju 25% bonusen endast för TK metall. Men det är ju bra poäng ändå.

Jag märker när jag tittar runt på det här hur snål man är med intjäning på billiga (rättare sagt, alla än de allra dyraste) ecenomybiljetterna på andra bolag inom alliansen.
 
Toppen