Senaste nytt

Är Georgien värt ett besök?

Jacob

Medlem
Hela denna region har länge intresserad mig och det verkar som fler tänker detsamma. Nu har även Hilton öppnat sitt första hotell i landet i kuststaden Batumi.

Är det värt att åka till Georgien på besök? Vad bör man inte missa?
 

Lallarn

Medlem
I juli åker jag till Georgien för första gången, och kommer även besöka Armeninen. Blir TK C.

Däremot har jag varit i Azerbajdzjan. Mycket spännande region!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mtlmr

Medlem
Jag är grymt sugen på Georgien. Mest lockar vandringen, lite kultur och spännande matkultur. Som kombo med lite sol vid svarta havet borde det funka fint.

Vet inte riktigt varför jag inte planerar in det som sommarens semester egentligen.
 

NyfikenGrau

Medlem
Har en kombinationsresa Georgien/Armenien på radarn, så också intresserad!

Angående regionen i stort, om det nu kan räknas dit, var jag nyligen i Odessa och tyckte det var en riktig höjdarstad, överraskande fint och trevligt! Kan verkligen rekommenderas.
 

HON-II

Medlem
Georgien och Armenien är underbara destinationer med mycket unik historia väldigt fina monument i form av historiska kloster i avlägsna bergsregioner (några av de äldsta kristna församligarna finns bevarade här). Kommer att posta lite bilder senare idag eller imorgon. Marriott är "hotels of choice" både i Tiflis och Jerevan. Missa inte Stalinmuséet i Gori - skrämmande men intressant att se att Stalinkulten lever vidare. Hans gamla pansartågvagn (som hittades i Ukraina, dammades av och donerades till muséet) måste ses. Precis som de nordkoreanska despoterna undvek Stalin att flyga utan åkte runt i sitt pansartåg.
 

gdaily

Medlem
Batumi är trevligt, men satan så stenig strand. Minubussresa mellan Batumi och Tbilisi är "intressant", massa kor och getter på vägarna.
 
Toppen