Senaste nytt

I hur god tid är ni på flygplatsen?

Foffer

Medlem
Jag sitter med hjärtat i halsgropen och andan i halsen i en taxi på väg från mitt ute i ingenstans till CPH för att hinna med SK1420 och om allt går som det ska kommer jag borda samtidigt det stänger den samma.

Så här är det varje gång då jag är en tidsoptimist av rang och därför slog det mig: hur gör ni andra? Är alla här extremt välplanerade och har tid att hänga i loungen innan er flight eller finns det fler som mig som försöker maxa varje sekund?

För er som hinner med allt det trevliga innan kärran taxar ut; dela med er om hur ni gör så ska jag testa om det är något för mig :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Beror på vilken tid på dygnet jag ska flyga, är det ett tidigt morgonflyg kommer jag nog också rätt så exakt innan avgång. Annars kan jag komma någon timme innan beroende på flygplats, aldrig roligt att stressa.
 

Foffer

Medlem
Prova att "påbörja resan" en timma tidigare än du brukar. ;)

Haha, om det vore så enkelt. Testa det på SK1415 Men för att vara allvarlig, det kan inte bara jag här som behöver vara på en massa olika platser i Norden, helst samtidigt så den extra timmen finns inte riktigt men är det för att jag är tidsoptimist att jag bokar för tighta flighter eller hur gör ni?
 

rvarttinen

Medlem
Min princip i detta: "hellre tidig och riskera att ha tråkigt på en flygplats än att behöva stressa".
Vill gärna vara så pass tidigt ute att jag spendera åtminstone någon timma i loungen. Tyvärr blir det ofta inte så om det är en tidig flygning, en så kallad "fakir-flight". Senast det var en sådan, förra veckan till Alicante, så sov jag över på Arlanda - ändå blev det inget besök i loungen. Men, väl lugn och avkopplad frukost.

Annars, mitt tips: planera att åka ut till flygplatsen åtminstone en timma tidigare än 'vanligt'.
 
Last edited:

Foffer

Medlem
Min princip i detta: "hellre tidig och riskera att ha tråkigt på en flygplats än att behöva stressa".
Vill gärna vara så pass tidigt ute att jag spendera åtminstone någon timma i loungen. Tyvärr blir det ofta inte så om det är en tidig flygning, en så kallad fakir-flight". Senast det var en sådan, förra veckan till Alicante, så sov jag över på Arlanda - ändå blev det inget besök i lungen. Men, väl lugn och avkopplad frukost.

Annars, mitt tips: planera att åka ut till flygplatsen åtminstone en timma tidigare än 'vanligt'.
Jag måste säga att jag är otroligt avundsjuk på er som har de där extra timmarna att spendera. Vad jobbar ni med? :)
 

chazzie

Medlem
Inrikes, minst en timme, gärna två för en utrikesstyrning, speciellt med passformaliteter. Med detta i tanke så har jag en bit till ARN och oftast påbörjas resan med en inrikesstyrning, sådeles en timme, har cirka en timme bil till närmaste flygplats som SAS trafikerar vilket innebär att avgång från dörren hemma blir ca 2.5-3h innan avgång, beroende på väder och körförhållanden.

Generellt är jag gärna på plats lite för tidigt än tvärt om, det känns skönt att ha läget under kontroll =}
 

Delayed

Medlem
Vill gärna vara så pass tidigt ute att jag spendera åtminstone någon timma i loungen. Tyvärr blir det ofta inte så om det är en tidig flygning, en så kallad fakir-flight".
Håller med om "någon timma i loungen" om jag ska ut på (längre) semester. Är det över dagen i tjänsten med morgonfakiren ARN-UME är det en helt annan sak.
 
Toppen