Senaste nytt

Borttappat bagage med Norwegian, problem med Aviator

jonten

Medlem
Nu har jag rest sista resan med Norwegian, aldrig aldrig mer så länge det finns ett annat alternativ.
Pågrund av SAS-strejken blev jag tvingad att boka Norwegian ifrån LLA till ARN.
Smetfullt plan som lyckas köra in tid till ARN och magkänslan är bra, men vänta är vi på utrikes?
Jomenvisst, då skall planet vidare till Rom, så de bussar oss till inrikes efter väntan på planet. Bussarna var inte beställda...
Bagaget är avplockat ifrån bandet och skärmen lyser att sista bagaget är ute på bandet.
Där står vi 25 personer utan väskor, 1 stackars dam sitter i Norwegians inhyrda disk. Noll koll så klart.
Tiden går och jag måste vidare, fyller i en lapp om förlorat bagage och hämtar hyrbilen och drar. Jag var den första som tog beslutet efter 25 minuters väntan, resten av pöbeln satt kvar och väntade.
1100 ringer de ifrån skyddat nummer, väskan är funnen. Vart skall vi leverera den?
Jag bor i Karlstad men är i möte i Södertälje fram till 1600, svaret blir vi kör den till Södertälje innan 1630 Då bestämmer jag mig för att vänta på väskan.

Leveransadressen blir av typen Gamla COOP som byggs om till ICA, dvs övertydligt att det är något som avviker. Blir lovad att chauffören skall ringa.
1630 lämnar vi "byggplatsen" utan väska eller telefonsamtal. Vi låser och stänger. Både grindar och bommar. Dvs man kommer inte fram med bil och ingen finns på plats.

1650 börjar jag jaga Norwegian, 4 samtal varav 1 i Norge, 1 i någon Öststat och sen USA.
Jag vill ha hjälp eller nummer till Aviator på Arlanda, jag lyckas få 4 felaktiga nummer och otroligt liten förståelse. Jag googlar och finner en epost.
Får svar på 3 minuter.
Din väska är levererad 1645, Mats har skrivit på.

Det finns INGEN på adressen som kan ha tagit emot väskan, och varför lämna den till Mats när jag heter jonten?

WTF, svarar direkt att det är fel och ber dem ringa mig. Händer nada, skriver ett längre tydligare mail och ber dem bekräfta att de läst. Inget svar
Nu kokar jag.

Ringer Norwegian igen, hamnar i USA. I början av samtalet så är det noll förståelse och jag som gjort fel. Drar hela historian och är övertydlig om alla detaljer. Hon ändrar adressen till min hemma adress och gör en notering om att väskan skall hämtas upp. Men hon påpekar att jag måste ringa Avaiator och säkerställa att de fattar och fixar det.

Jag får ett nytt nummer då hon säger att de tidigare varit fel, jag hade fått de sista siffrorna fel.
Så glad ringer jag 08-585 542 50 och får att numret upphört på kundens begäran..

Fy fan för Norwegian och deras bagageservice.

Någon som har ett fungerande nummer till Aviator på Arlanda?
 

jonten

Medlem
Försökt via något utav de andra Aviatorkontoren? Göteborg eller Malmö... @jonten
Tack, får bli nödlösning imorgon och se om de kan jaga fatt på nummer till Arlanda.


Och vill ni skratta ännu mer, jag försökte forska i vilka försäkringar jag hade via tjänsten när jag satt i bilen från Arlanda. Jag jobbar statligt och vi bokar via Via Egensia och det faktureras via Diners.. Jobbet & Via säger att TryggHansa sköter den försäkringen. Ringer dit, försäkringen gäller bara utlandsresor.....
OK Kammarkollegiet blir nästa instans, där gäller bara försäkringen på utresan inte hemresan..

På jobbet säger ansvarige att vi har aldrig haft någon som haft problem, jag reser mest i myndigheten och är tydligen den förste som fått problem...
Så tydligen är bagaget oförsäkrat, men nu lär de få arbeta fram något....
Vilken jävla soppa, hade jag bara rest SAS.....
 

Mr.C

Medlem
Ja, det är ju tyvärr så att man får vad man normalt sett betalar för, förstår att din biljett i det här fallet kostade något mer än 299kr. Men vi kan ju hoppas att de 25 andra som satt kvar och väntade på bagaget (som förmodligen inte dök upp) också kan förstå att det kan vara värt ett par kronor extra att köpa en biljett där väskan ingår från början för nästan samma pris som en biljett och sen köpa till väska på det. Och om väskan inte skulle komma fram (måste vara ganska ovanligt på en så enkel resa som LLA-ARN om den inte ramlar av bagagevagn på T4) så får man lite hjälp, inte sagt att SAS levererar bagage till 100%.

Undra om problemen i LLA kan ha vart på grund av SAS inställningar och "bagagekaoset" på flygplatsen.

Hoppas väskan kommer fram hel och med allt i!
 

jonten

Medlem
Uppdatering, 6-7 samtalet till NowayAgain. Fick återigen ett felaktigt nummer, men nu testade jag när de var kvar i telefonen. Efter 17 suckar och man märker att de är less på mig så får jag ett mobilnummer. Och då jävlar hände det saker... De förstod mitt problem, väskan är återfunnen och budbil på väg att hämta den. Problemet nu är att få den till Karlstad, så jag gissar det blir leverans i Stockholm på måndag.
Och numret om någon annan behöver det är O7O8-7949I3
 

Nemo

Medlem
Väskan är försäkrad enligt Montraelkonventionen, upp till cirka 11 kkr. Utöver detta kan du ha försäkring från kreditkort, resebyrå, hemförsäkring, företagsförsäkring etc.
 
Last edited:
Toppen