Senaste nytt

British Airways companion voucher frågor

Jag skulle vilja boka en resa till Asien i januari och undrar om det är möjligt att
1) boka 2 veckor för mig och en person och sedan ändra min tillbakaresa till 2månader senare? Står att man måste resa tillsammans så antar det inte går att boka olika inresor men är det möjligt om man ändrar?

2) om man får en gold upgrade voucher vid 2500 tier points till nästa resklass kan man använda den vid companion voucher bokning, dvs boka premium economy med avios och uppgradera till Business
3) Om man bokar lägsta ekonomi med pengar blir uppgraderingen till premium ekonomi om man använder vouchern eller är det ekonomi flex?
 

Senator

Moderator
Hej,

Fråga 1: du och kompanjonen måste resa tillsammans från dörr-till-dörr båda vägar. Du kan inte ändra returen för en person.
Fråga 2: ja, i mån av plats kan du uppgradera en Avios bokning med Gold Upgrade Voucher
Fråga 3: ja, du kan bara uppgradera till nästa klass med Gold Upgrade Vouchern. Det jag inte vet är om reglerna skiljer sig vilka klasser som går att uppgradera. Jag kollade snabbt på villkoren för min och jämförde med Avios uppgraderingar. Med Avios står det vilka bokningsklasser som gäller, men det verkar inte vara krav för Gold Upgrade Vouchern. Det verkar gå med vilken bokningsklass som helst..
 
[QUOTE="Senator, post: 352823, member: 102


Fråga 3: ja, du kan bara uppgradera till nästa klass med Gold Upgrade Vouchern. Det jag inte vet är om reglerna skiljer sig vilka klasser som går att uppgradera. Jag kollade snabbt på villkoren för min och jämförde med Avios uppgraderingar. Med Avios står det vilka bokningsklasser som gäller, men det verkar inte vara krav för Gold Upgrade Vouchern. Det verkar gå med vilken bokningsklass som helst..[/QUOTE]

Så du tror att jag kan köpa en lägsta ekonomibiljett och uppgradera den till Premium ekonomi med vouchern?
 

kristerj

Medlem
Så du tror att jag kan köpa en lägsta ekonomibiljett och uppgradera den till Premium ekonomi med vouchern?
Gold Upgrade vouchern ger dig uppgradering en kabinklass oavsett vad du har för bokningsklass på den underliggande biljetten. Jag har själv bokat 2-F-1 i Business med Avios och sedan uppgraderat till First med Gold Upgrade, det måste bara finnas platser bokningsbara med Avios i den högre kabinklassen.
 

WTP

Medlem
Lånar tråden lite.
Vill boka 2-4-1 GOT-LHR-GIG och undrar följande:
måste man ringa kundtjänst (hittar inte att man kan göra de på ba.com) för att boka GOT-LHR i eco och LHR-GIG i business och lika på tillbakavägen och isf kostar det extra?
 

kristerj

Medlem
Det är enklast att ringa supporten, säg att du inte kan boka på hemsidan och därför vill slippa telefonbokningsavgiften. De brukar vara tillmötesgående, pröva annars att ringa upp en annan agent.
 

nissefalk

Medlem
Lånar tråden lite.
Vill boka 2-4-1 GOT-LHR-GIG och undrar följande:
måste man ringa kundtjänst (hittar inte att man kan göra de på ba.com) för att boka GOT-LHR i eco och LHR-GIG i business och lika på tillbakavägen och isf kostar det extra?

Jag har gjort detta online, välj att du vill ha stopover på LHR men välj vidare resa samma dag då borde du få möjligheten att välja olika klasser på sträckan.
 
  • Gilla
Reactions: WTP
Toppen