Senaste nytt

Transport Tokyo Narita - Tokyo city

WCFCP

Medlem
Hejsan!

Åker den 15e mars till NRT via FRA med LH A380 i C :) Så själv resan är klar men nu kommer dock nästa fråga; hur tar man sig in till city på bästa sätt utan att bli ruinerad?
 

Stefan62

Medlem
Det går bussar in till city och det är inte dyrt.

För övrigt vill jag påstå att det är överdrivet om hur dyrt allt är i Japan. När jag besökte Tokyo så förvånades jag över den "låga" prisnivån.

Ska Du åka tåg/Shinkansen - kom ihåg att köpa "Japan Rail Pass" här hemma!

Återkom om Du vill ha mer tips och upplysningar!
 

Jacob

Medlem
Narita Express är det bästa, snabbast och mest ekonomiska alternativet. Du kommer till Tokyo stationen med bra anslutningar till tunnelbana och lokaltåg.

Narita ligger ett antal mil utanför Tokyo och trots det ganska effektiva tåget tar resan en dryg timme. Övriga transportsätt lär ta längre tid.
 

Stefan62

Medlem
Det är helt rätt - jag använde "Narita Express" på returen, eftersom "Japan Rail Pass" även gällde på det tåget.
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle fråga dig om vilket område kommer du att bo?

Om det är Ginza, Shinjuku, Ikebukuro, Yokohama område, det är smidigt att åka med Narita Express (2.930 - 4.500 JPY).

Om det är Ueno område eller andra område runt Yamanote Line, så kan det vara smidigt och billigt med Keisei Skyliner(2.400 JPY).
Keisei Skyliner tar ca 40 min mellan Tokyo Narita T1 station till Nippori station(som ligger på Yamanote Line).
Dessutom om du åker mycket på tunnelbana, så kan du köpa kombi-biljett med Keisei Skyliner och få rabatt.

Beroende på hotellets läge, kan det också vara smidigt att åka Airport Limousine. Då slipper ni att dra resväska genom tunnelbana/tåg stationer.
 

Jonas C

Medlem
Finns det inget ännu billigare alternativ att ta sig in till Tokyo från NRT. Jag ska dit i september och har bokat ett hotell i stadsdelen Chuo, har hört att det skulle finnas något tunnelbaneliknande tåg för 1000 JPY? För min del gör det inget om det tar 90 minuter.
 

Dr. Miles

Expert
Finns det inget ännu billigare alternativ att ta sig in till Tokyo från NRT. Jag ska dit i september och har bokat ett hotell i stadsdelen Chuo, har hört att det skulle finnas något tunnelbaneliknande tåg för 1000 JPY? För min del gör det inget om det tar 90 minuter.

Jo, om du tar Keisei Limited Express på Keisei Main Line, så kostar det 1.000 JPY till Nippori station(JR Yamanote Line) eller till Keisei Ueno station(TM Ginza Line & TM Hibiya Line).
Det tar mellan 80-90 minuter mellan Tokyo Narita T1 och Keisei Ueno station.

TM: Tokyo Metro (tunnelbana)

Keisei Railway linjenät mellan Tokyo och Tokyo Narita flygplats;
access_rtoute_us.png



Tokyo tunnelbana linjenät:
tokyosubway2011.png
 

Dr. Miles

Expert
Om man har lite mindre budget, men vill bo på någonlunda OK boende i Tokyo, kan man bo på någon av Tokyo Weekly Mansions byggnader.
Priset ligger 3.500 JPY per natt och uppåt beroende på ort och rumskategori.
Men alla rum har egen dusch och toalett, så det är inget "Capsule hotel". :)
 
Last edited:

Homer

Medlem
Som Aho påpekats, vart ska du bo? och dessutom hur ska du resa under vistelsen?
Bara sitta på hotellet eller åka runt?
Det finns massvis med olika lokala och regionala dags/weekend/turist biljettter.
Grunditpset är att inte blanda tunnelbana, JR och/eller privata järnvägar om det alls går blir det dyrt.

Tänker man åka långt från Tokyo finns det massvis med JR pass, som ofta måste köpas utanför Japan.
Fares & Passes | JR-EAST
JR karta här
http://www.tokyotopia.com/support-files/jr-train-map.pdf
 
Toppen