Senaste nytt

Någon som provat ICON på Kowloon eller Shangri la Kowloon i Hong Kong?

Jag bodde på Icon förra månaden. Pris cirka 3000 kr natten. Kvaliteten är mycket god, även om det inte ligger supercentralt och en bit från närmsta t-banestation. Nästa gång bor jag nog på andra sidan vattnet.

mvh
Ulf
 

Vaniljvodka

Medlem
Någon som provat ICON på Kowloon eller Shangri la Kowloon ?

Bodde på Icon för ett och ett halvt år sen. Betalade under 2000 kr natten och blev uppgraderad till en gigantisk svit. En av mina bästa hotell-upplevelser helt klart. Väldigt modernt och snyggt hotell i övrigt. Tog taxi överallt så vi tänkte inte på läget som dåligt.
 

Henry

Medlem
Jag har också bott på Icon och var helnöjd. Beställde lite grejer från Apple till hotellet som låg och väntade när jag checkande in. Råkade även ut för en mindre olycka i poolen (ett jack i ansiktet) och fick väldigt bra hjälp direkt vid olyckan och även senare av managern som ville titta till så att allting var bra. Stort plus för fri minibar också.
 

Tommy

Medlem
Jag har bott på Shangri La Kowloon mycket bra hotel men jag tycker att Island Shangri La är snäppet bättre.
 

bstark

Medlem
Har också bott på ICON, blev också uppgraderad. Ett av de bästa rummen jag bott på.
Minuset är att läget inte är riktigt 100, men taxi är nästan gratis.

Är läget viktigt och man vill bo på Kowloon kan jag även rekommendera Mira.
Men nästa gång ska jag nog prova på nåt på andra sidan, finns ju en drös att välja på.

icon_view.jpg

Inte helt tokig utsikt från rummet på ICON.
 
Last edited:

TheEagle

Medlem
Bodde på Icon för några veckor sedan. Club-rum. Jättetrevligt rum. Ett hotell som tänker lite utanför boxen. Fri minibar, fri telefon att ta med sig ut som kunde användas som hot-spot. Både lokala och internationella samtal ingick. Väldigt trevlig lounge även om de hade kunnat fixa fler platser vid fönstret. Väldigt bra utbud i baren under cocktailtimmarna. Dock inte så mycket att äta men det som fanns var väldigt bra...och man kunde absolut äta sig riktigt mätt om man nu ville det.
Afternoon tea finns, testade det dock aldrig. Man har även tillgång till den stora frukosten om man bor i Club-rum. Den var helt fantastisk, kanske inte den största, men ändå väldigt, väldigt mycket att välja på, men absolut bland de bästa.
Skrev att vi var där på bröllopsresa, vilket faktiskt var sant, och fick en stor flaska rödvin som gratulation. Vi lämnade till och med kvar flaskan oöppnad eftersom utbudet i baren var så bra. Även minibaren rörde vi nästan inte.
 
Toppen