Senaste nytt

Mer "Swissness" för affärsklass passagerare inom Europa

Senator

Moderator
Hade en liten 36t resa mellan Arlanda och Luxemburg i veckan. Resan gick via Zurich med Swiss, och jag hade handlat en "Business Saver" biljett.

Hemresan var onsdag eftermiddag med LX1254. Precis innan jag skulle dra från loungen tittade jag på mitt M&M konto och såg följande artikel:
Miles & More - More 'Swissness' for Business Class passengers

Så ombord var vi 3 passagerare fördelat på rad 1-3. Som vanligt, toppen service med lite förbättrade nyheter:
Ostbricka på stenhäll var coolt
Uppgraderat efterrätt
Varmrätten bättre än vanligt

Lite bilder från iPhone:
IMG_0062.jpg

IMG_0063.jpg

I en annan tråd har vi diskuterat vad man skall förvänta sig på LX 1249 som lämnar Arlanda vid 09:45. Denna gången var det frukost. Jag och en medpassagerare reagerade båda på detta, och jag skämtade med personalen att jag tyckte det verkade som just denna flight var lite schizofren då man inte kan bestämma om man är frukost eller lunch flight :cool: Jag blev tillfrågat skriva ett brev, vilket jag gjorde.
 

MarcusC

Medlem
ZRH-ARN ser ju väldigt trevligt ut. Ang. ARN-ZRH Frukost 9.45 käns dock väl sent! Hur är konceptet i business CPH-ZRH, när jag tidigare åkt denna, har det inte varit samma utbud av mat etc som ARN-CPH, någon som vet??
 

090034208

Medlem
ZRH-ARN ser ju väldigt trevligt ut. Ang. ARN-ZRH Frukost 9.45 käns dock väl sent! Hur är konceptet i business CPH-ZRH, när jag tidigare åkt denna, har det inte varit samma utbud av mat etc som ARN-CPH, någon som vet??

Har nyligen åkt ZRH-ARN samt flera kortare sträckor FCO-ZRH och ZRH-BCN alla i C och kan ju konstatera att ju längre flygning desto bättre service samt utbud av mat. CPH-ZRH är dryga 500 miles, samma som ZRH-BCN och där är det kall måltid som gäller. Kan tänka mig att dom längsta rutterna från ZRH till MOW,IST,ATH samt LIS har samma koncept som ARN....
 

LasseMaja

Medlem
Aker 14.00 ATH-ZRH varannan vecka. Alltid fördrink innan maten samt med kaffe o avec. På 12.55 ZRH-ATH gäller samma sak fast på menyn finns alltid en Schweiz inspirerad maltid att valja bland. Flygningen är 2.45h

Akter ibland med LH ATH-DUS...det som skiljer är menykort o vit duk....annars likvärdig produkt.
 

LasseMaja

Medlem
Akte precis med LX1267 CPH-ZRH...den nya sk "swissinessen" kandes dock lite tunn om man jamfor med forra produkten...kandes mer som en "fika" an som ett ordentligt mal...ska dock tillaggas att flighten ar bara 1h15. Stiger snart pa LX1838 till ATH. Hoppas pa en battre upplevelse:)
 

Senator

Moderator
Akte precis med LX1267 CPH-ZRH...den nya sk "swissinessen" kandes dock lite tunn om man jamfor med forra produkten...kandes mer som en "fika" an som ett ordentligt mal...ska dock tillaggas att flighten ar bara 1h15. Stiger snart pa LX1838 till ATH. Hoppas pa en battre upplevelse:)

Jag uppfattade att det gäller enbart "från" Zurich och inte "till" Zurich...

Servicen/utbudet till/från London är också annat...
 

LasseMaja

Medlem
Da e man hemma igen...LX1838 gjorde sitt jobb..dock var det forsenat idag pga late arrival from ARN (givetvis) dryga sthlmare ombord ;)

Men Swiss levererade en trevlig produkt i sin "nya" swissness, kandes att dom jobbat lite med en uppgradering....trevligt for oss pendlare!
 
Toppen