Senaste nytt

Turkish Airlines öppnar linjer till Sharm el-Sheikh och Hurghada

Jacob

Medlem
Det är Sharm el-Sheikh och Hurghada som läggs till på Turkish Airlines linjekarta. Därmed passerar Turkish Airlines 200 destinationer.

Den 9 oktober startar den nya linjen mellan Istanbul och Sharm el-Sheikh. Linjen kommer trafikeras med fyra avgångar per vecka. Avgång från Istanbul 02.00 med ankomst 03.30. Returen går från Sharm el-Sheikh 05.45 med ankomst till Istanbul 09.25.

Veckan efter, den 17 oktober, startar linjen mellan Istanbul och Hurghada som kommer trafikeras med tre avgångar per vecka. Avgång från Istanbul 01.40 med ankomst till Hurghada 03.25. Returen går från Hurghada 05.35 med ankomst till Istanbul 09.25.

Bra möjlighet att kunna ta sig reguljärt med Star Alliance från Skandinavien till två populära semesterdestinationer.
 

ulagun

Medlem
Någon som kan förklara varför TK verkar ha sådan förkärlek för udda tider (nattflygningar)?
Har flugit med dem några gånger till Dubai och Abu Dhabi, okristliga ank ach avg-tider.
Likaså CPH-IST en avg. 01.10.

För övrigt är det en imponerande utveckling de genomgått senaste åren.
SAS borde ta lärdom :)
 

pep

Medlem
udda tider: Jeg synes det er fint med disse tider idet de giver andre muligheder. F.eks. undgaar man trafikkaos i store byer naar man kommer om natten. Landede i Nairobi kl. 03: det tog kun 25 minutter at koere til centrum. i myldretid tager det 1-3 timer! Problemet med TK (og Egypt Air) er at alle de discounterede klasser ikke giver meget mileage (if anything at all).
 

palmen

Moderator
Bra nyheter i och med att jag tittat på resa till Hurghada under vintern (charter är dock ej lockande), priserna var inte kul och enbart flygbiljett med charterbolagen skulle kosta 4500, med egyptair var det ca 7000 på de datum jag tittade på.
Inga roliga tider dock, men det är väl smällar man får ta antar jag.
 

Jacob

Medlem
Det är Sharm el-Sheihn och Hurghada som läggs till på Turkish Airlines linjekarta. Därmed passerar Turkish Airlines 200 destinationer. Den 9 oktober startar den nya linjen mellan Istanbul och Sharm el-Sheikh. Linjen kommer trafikeras med fyra avgångar per vecka. Avgång från Istanbul 02.00 med ankomst 03.30. Returen går från Sharm el-Sheikh 05.45 med ankomst till…
 
Toppen