Senaste nytt

Bästa Radisson i Stockholm - Royal Viking, Waterfront eller Strand?

Jacob

Medlem
En hel del diskussioner om Radisson här, med för och nackdelar. Det finns tre Radissonhotell i Stockholm, vilket föredrar du och varför?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Sätter mina pengar på Strand, roligare och mer genuin. Nackdel är avståndet till Arlanda Express.
 

flum

Medlem
Jag föredrar Waterfront, kan egentligen inte sätta fingret på varför men läge är ju en sak. Deras styrkor är annars att personalen är väldigt trevliga och serviceinriktade samt att dom har väldigt bra frukost. Nackdelen är att det är sådär tråkigt modernt sterilt som de flesta nyare hotell.
 

Jonas C

Medlem
Skulle säga Waterfront. Riktigt besviken på Royal Viking efter min senaste vistelse. Små och trånga rum, dålig recogniton som CCG.
 

Börnen

Medlem
Waterfront. Konsekvent i uppgradering, extremt bra frukost och nära till Arlanda Express och Griffin Steakhouse
 

Alf

Medlem
Waterfront utan tvekan. Ligger bra till med bra service och bra mat om man vill ha middag.
Strand slitet och tråkiga rum.
 

Agö

Medlem
De senaste fem åren:

Royal Viking: 98 nätter
Waterfront: 12 nätter (öppnade 2011)
Strand: 2 nätter (varav ett på BC-julbordet)

Viking är mitt val. Sedan juni 2013 har jag endast vid ett tillfälle inte fått en uppgradering. Då löste Jenny problemet. Bokar alltid billigaste kategori utan frukost. Alltid uppgraderad till BC-rum eller juniorsvit och en gång till en av de stora sviterna. Frukosten är bedrövlig (dåligt utbud, bullrigt, slamrigt) men i den mån jag hinner äta beställer jag till rummet. Waterfront vinner på frukostsidan och är mitt andrahandsalternativ. De senaste två gångerna har jag dock som CCC inte blivit uppgraderad. Det finner jag en gnutta märkligt. Receptionen är trevlig men ständigt detta "niande", det går mig på nerverna.

Strand är inte aktuellt. När jag bodde där senast blev jag inte uppgraderad. Därtill fick jag ett slitet rum (enligt receptionen ett fint rum). Och slutligen slarvas det med städning. Inte OK att hitta en använd duschtvål i badkaret, det tyder på att det brister i något av det viktigaste, städningen. Rummet på BC-julbordet (enkelrum) var det minsta jag sett, det var riktigt dåligt.
 

Elias

Medlem
De senaste fem åren:

Royal Viking: 98 nätter
Waterfront: 12 nätter (öppnade 2011)
Strand: 2 nätter (varav ett på BC-julbordet)

Viking är mitt val. Sedan juni 2013 har jag endast vid ett tillfälle inte fått en uppgradering. Då löste Jenny problemet. Bokar alltid billigaste kategori utan frukost. Alltid uppgraderad till BC-rum eller juniorsvit och en gång till en av de stora sviterna. Frukosten är bedrövlig (dåligt utbud, bullrigt, slamrigt) men i den mån jag hinner äta beställer jag till rummet. Waterfront vinner på frukostsidan och är mitt andrahandsalternativ. De senaste två gångerna har jag dock som CCC inte blivit uppgraderad. Det finner jag en gnutta märkligt. Receptionen är trevlig men ständigt detta "niande", det går mig på nerverna.

Strand är inte aktuellt. När jag bodde där senast blev jag inte uppgraderad. Därtill fick jag ett slitet rum (enligt receptionen ett fint rum). Och slutligen slarvas det med städning. Inte OK att hitta en använd duschtvål i badkaret, det tyder på att det brister i något av det viktigaste, städningen. Rummet på BC-julbordet (enkelrum) var det minsta jag sett, det var riktigt dåligt.

Snarlika erfarenheter jag med, mitt val är också Viking!
 
Toppen