Senaste nytt

Segment run med Aegean sommaren 2015, billigast möjliga 4 segment

MarkusL

Medlem
Nu misstänker jag att det börjar bli några stycken som endast behöver sina 4 segment för att på så sätt behålla sitt A3*G ytterligare ett år. Förhoppningsvis är det någon som kan knäcka nöten med 4 segment med start Arlanda för en så billig peng och bekväm restid som möjligt.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Grekland med omnejd
  3. När vill/behöver du resa ut? Juni/juli/augusti
  4. Hur länge vill du vara borta? --
  5. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  6. I vilken kabinklass? Billigast möjliga
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Aegean
  8. Vad är din budget? (per person) absolut max är 3000.-
  9. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt, helst inga övernattningar även om det blir svårt att lösa alla 4 segment på en dag.
Kan väl tillägga att jag är väldigt flexibel när det kommer till datum och tider under sommarperioden, om det finns något trevligt Hilton vid Atens flygplats tas med fördel övernattningen där.
 

GOTATH

Medlem
Tror inte att du kan åka fram och tillbaka på en dag då det är en morgonflygning från Aten. Har ingen möjlighet att söka nu, men gissar på att destinationer såsom Rhodos och Thessaloniki är billiga. Vid flygplatsen ligger endast ett Sofitel, men Hilton finns inne i Aten.
 

NyfikenGrau

Medlem
Förmodligen tiden som ställer till det, både allt på en enda dag och månaderna juni/juli/augusti. Har exempelvis sett flera destinationer (Tel Aviv, Larnaca) för typ 1500 kr t.o.r. från Arlanda med 4 Aegean-segment framåt oktober. Jag ska själv ta 2 A3-segment i höst av just det här skälet, är ju också värt att tänka på att hotellen i regionen är mycket billigare då också.
 

Nemo

Medlem
image.jpg
Visserligen två övernattningar, men trevlig stad på Kreta så har du en minisemester.
 

MarkusL

Medlem
Förmodligen tiden som ställer till det, både allt på en enda dag och månaderna juni/juli/augusti. Har exempelvis sett flera destinationer (Tel Aviv, Larnaca) för typ 1500 kr t.o.r. från Arlanda med 4 Aegean-segment framåt oktober. Jag ska själv ta 2 A3-segment i höst av just det här skälet, är ju också värt att tänka på att hotellen i regionen är mycket billigare då också.

Bra tips! Även @Nemo har kommit med fina idéer. Det som lockar med @NyfikenGrau 's förslag är möjligheten att åka till Tel Aviv, har inte besökt Israel tidigare.
 
Toppen