Senaste nytt

Tier Points på Qatar Airways (bokningsklass O och T)

GillBates

Medlem
Reste i förra veckan Oslo-Doha-Shanghai i bokningsklass O och T (bokat innan ändringarna i programmet) och trodde att jag skulle få 35 Tier Points per ben (så stod det i avios/tp-kalkylatorn). När jag nu loggar in på mitt BAEC konto så visar det sig att jag bara har fått 20 Tier Points per ben. Stämmer detta?!
 

agehall

Medlem
Låter som du fått fel antal TP oavsett hur man räknar. Även under det nya systemet ska du väl få 35TP då varje delsträcka är längre än 2000 miles. Jag skulle kontakta BAEC och be dem förklara sig. Det bästa är nog att ringa.
 

GillBates

Medlem
Har fått mail från dom där det står att dom måste kontakta Qatar(?), så jag får glatt vänta upp till ytterligare 8 veckor innan rätt TP trillar in....
Jag ringde och tyckte att det väl ändå är ett BA-problem om de ger mig fel TP och inget som de behöver dryfta med Qatar, men agenten stod på sig....Är det vägen som dom måste gå eller kan man ringa någon annan (jag ringde svenska numret) som har större befogenheter att fixa det?
 

GillBates

Medlem
Nu kom svaret (tidigare än väntat, men dom har ju inte gjort något fel. Dom är bara väldigt vänliga):

Dear Mr GillBates

Thank you for contacting us about your flights with Qatar Airways taken between 13 and 18 May 2015.

I am sorry you were disappointed your flights were credited with less Avios and Tier Points than you were expecting.

We're aware there are currently issues with the Avios flight calculator, and our Systems team are working to fix it. We always try to make sure the information on ba.com is clear and accurate, so I am sorry you found it misleading.

When you manage your booking on ba.com, or use it to calculate how many Avios and Tier Points you might earn on a flight, the total we show you is a guide and I’m afraid we cannot guarantee you will earn this amount.

However, I have now credited your flights with additional Avios and Tier Points as a gesture of goodwill. I have made a manual adjustment to correct the amount you've earned, which you can see if you log in to your account at ba.com.

I hope this is a solution you feel happy with and thank you for choosing British Airways.

Best regards

Mr Bean
British Airways Executive Club
 
Toppen