Senaste nytt

Vad gör man i Berlin 6 timmar idag 20/5?

Impendill

Medlem
Sitter och väntar på flight 1 av 6 och kommer så småningom anlända till Berlin TXL för min första milagerun EB-challenge.

Jag ankommer 12:40 till Txl och flighten hem går 17:40.
Min fråga är: hur spenderar jag de få timmar jag hari Berlin?

Är det värt att åka in till stan eller bör jag stanna på flygplatsen? Är loungen något att ha?

Jag har ett ärende och det är till Apoteket sen har jag inget planerat:)
 
12.45-13.15 Gå utanför flygplatsbyggnaden till tågvagnen/korvkiosken och ta en Currywurst.
13.15-14.15 Gå upp på taket/utsiktsplats och titta på planen.
14.15-14.25 Gå ned till apoteket.
14.25-15.05 Fri tid!
15.05-16.40 Gå till någon av LH loungerna som ligger på utsidan av security.
16.40-17.05 Ställ dig i kön till security.
17.40 - Åk vidare.
 

AABack2ARN

Medlem
Glöm inte att fråga efter champagne i Senator Loungen (om du har EBG och kommer in där). Loungen i övrigt var väl inte fantastisk i söndags men väldigt lugn. Tegel är för övrigt en bedrövlig flygplats och SAS-piren ännu bedrövligare.

KaDeWe och Karstadt på Kufurstendamm har bägge små champagnebarer på sina "matvåningar".
 

NyfikenGrau

Medlem
Med så kort varsel kan jag tyvärr inte föreslå något annat än det IPC Mataveri redan har skrivit, annars hade jag gärna visat runt en BC:are några timmar med paus för öl. Gäller f.ö. alla som har liknande tankar, bara säg till några dagar i förväg så kan jag få till en lucka i mitt schema :)

Jag tycker faktiskt LH-loungerna på Tegel är en bra bit över genomsnittet för de lounger jag har besökt, båda är rejält tilltagna och jämfört med övriga flygplatsen rena paradiset. Den något enklare businessloungen är dessutom om möjligt ännu lugnare och därmed rymligare än Senator-loungen, och har som ett plus viss utsikt över landningsbanan.


Edit: Vad hände med formateringen? :eek:
 

Impendill

Medlem
Jag har TK *G, kommer jag in i senator loungen då?
Ett glas får det kanske bli, jag har bilen på Landvetter.
 
Toppen