Senaste nytt

Tips på bra Carry-ons?

JensE

Medlem
Tänkte att någon här har erfarenheter på bra carry-ons.
Det är lite olika regler som gäller från bolag till bolag och ibland flygplanstyp (som ERJ's)

Normalt använder jag bara en ryggsäck som är långt ifrån perfekt att ha ett ombyte i.
Behöver inte vara maxmått på den utan behöver bara plats för ett ombyte, laptop/ipad, noice-cancelling lurarna samt kanske en single malt från taxfreen :rolleyes:

Jag reser primärt med CO, LX, LH och SK
 

Kristofer

Medlem
Jag reser i princip endast med handbagage och har en Samsonite Pro-DLX 3 Mobile Office (kort namn). Fungerar fantastiskt bra tycker jag. Har separat datorfack, vilket är väldigt smidigt i säkerhetskontrollen. Många små fack med dedicerade utrymmen för pass, mobil etc. Plastat fack för vätskor.

Måtten fungerar regelmässigt med alla bolag du listat (se http://incaseoftravel.se/airlines.asp?length=50&width=39&height=20). Har även haft den i överhyllan på små regionaljets som SAS CRJ-900 och CRJ-200 (Cimber).
 

JacobGBG

Medlem
Prisnivå? Jag skulle rekommendera en Tumi Alpha som jag själv köpte nyligen. De går dock loss på drygt 4000:-
 

Gnopps

Medlem
Precis, hänger mycket på hur mycket pengar du vill lägga. Jag har en från Clas Ohlson för hundralappen, den passar mina behov jättebra och håller helt ok.
 

JensE

Medlem
Tack för tipsen.
Samsoniten ser helt ok ut.

Har jag tänkt mig något i stil upp till 3000:- ungefär.
Tror jag får glida in till någon väskaffär i stan och känna/klämma lite.
 
Kan också rekommendera Tumi - rejäl och en riktig "milage runner" som klarar oändligt med stryk.

Min väska åkte in på reparation efter 100+ flighter (knarrande hjul) och fick tillbaka den med flera uppfräschningar (dom bytte handtag etc som jag inte frågat efter) och allt var helt gratis trots att jag köpt väskan i USA, inte visat kvitto och servade den på väskbutiken i Sturegallerian tre år senare...
 
Toppen