Senaste nytt

Lufthansa Airbus A380 sittplats 95H i economy class på övervåningen

bjobr

Medlem
Jag flyger LH573 med A380v3 imorgon och blev just erbjuden att välja plats i SAS-appen. Där visas raderna 95-98 (d v s ekonomiklass längst bak på övervåningen) som AC-DEFG-H, där H alltså förefaller vara ensamt säte på höger sida. Så såg dock seatingen inte ut på vägen ner, vad kan jag vänta mig om jag väljer 95H? Får jag sitta bredvid en postsäck eller nåt annat som skymmer fönstret i K?
 

AABack2ARN

Medlem
ExpertFlyer visar att konfigrautionen i ekonomi på övre däck är AC-DEFG-HK (dvs 2+4+2) vilket förefaller korrekt med tanke på övervåningens bredd.
 
Hej! Råkade ut för samna fenomen med LH A380 i påskas. Platserna finns inte i verkligheten, i alla fall inte med den konfiguration som du kör idag. Jag valde 98F men vid gaten blev jag uppropad och fick veta att jag blivit flyttad till en mycket sämre plats på lower deck. Så chansa inte om du vill ha en vra plats. (Skällde dock på LH i efterhand och blev kompenserad med 7000 miles som ursäkt)
 

bjobr

Medlem
Menar du att planet inte har de här raderna alls? När jag flög ner kollade jag hur det såg ut i ekonomi på övervåningen och det såg ut att vara helt ok dubbelsäten på höger sida...
 
Hej! Råkade ut för samna fenomen med LH A380 i påskas. Platserna finns inte i verkligheten, i alla fall inte med den konfiguration som du kör idag. Jag valde 98F men vid gaten blev jag uppropad och fick veta att jag blivit flyttad till en mycket sämre plats på lower deck. Så chansa inte om du vill ha en vra plats. (Skällde dock på LH i efterhand och blev kompenserad med 7000 miles som ursäkt)

Han kan ju ta dit råd att välja den sittplatsen och sen kanske han får en uppgradering istället som plåster på såret ;) Dock inget man ska förvänta sig men man vet ju aldrig,
 

AABack2ARN

Medlem
Hej! Råkade ut för samna fenomen med LH A380 i påskas. Platserna finns inte i verkligheten, i alla fall inte med den konfiguration som du kör idag. Jag valde 98F men vid gaten blev jag uppropad och fick veta att jag blivit flyttad till en mycket sämre plats på lower deck. Så chansa inte om du vill ha en vra plats. (Skällde dock på LH i efterhand och blev kompenserad med 7000 miles som ursäkt)

Men det låter mer som om Equipment Change och de flög en maskin utan ekonomi på övervåningen. Lufthansa har tre modeller A380 varav två av modellerna saknar ekonomiklass på övervåningen men en av dem har det.

www. lufthansa.com/se/en/Seat_maps_A380
 

Jonas C

Medlem
Han kan ju ta dit råd att välja den sittplatsen och sen kanske han får en uppgradering istället som plåster på såret ;) Dock inget man ska förvänta sig men man vet ju aldrig,
Då det trots allt är Lufthansa vi talar som så tror jag nog att en uppgradering är högst osannolikt. Förmodligen blir det ett mittensäte nära toaletterna ;)
 
Han kan ju ta dit råd att välja den sittplatsen och sen kanske han får en uppgradering istället som plåster på såret ;) Dock inget man ska förvänta sig men man vet ju aldrig,
Det försökta jag kräva såklart, men det va fullt.

Förstått det som att LH:s A380 genomgår första uppgraderingen nu, dom är +5 år. Då har dom valt att bara köra BC på upper deck. Kan säkert vara så att det finns nått plan som fortfarande har raderna 95-98 som economy på övervåningen, men som sagt vad chansa inte. Jag blev mycket besviken haha
 

bjobr

Medlem
Tyvärr inte min plånbok. Men jag vågar chansa, och får jag mittsäte tänker jag bråka!

Kan jag ta reda på vilken flygplansindivid det blir? Borde vara samma plan som kommer ner som LH572 samma morgon antar jag?
 
Toppen