Senaste nytt

Aegean Airlines fast track på Arlanda

Har under en lång tid varit läsare av forumet och fått många tips som gjort mig till en mer medveten resenär, men nu äntligen kommit till skott och registrerat mig som medlem.Försökte hitta en redan startad tråd i ämnet men hittade ingen lämplig, ursäkta i förväg om jag gör en dubbelpost.

Är sen en tid A3*G och såg att enligt Aegeans Miles&Bonus sida ska guldmedlemmar ha tillgång till fast track i Stockholm, se bifogad bild, Vilket jag gissar är i Terminal 5 på Arlanda som bolaget använder. Kollade på skylten vid ingången till fast track men Aegean fanns/finns inte med. Mailade också Swedavia och de kollade med Menzies som hanterar Aegean på Arlanda och inte heller de kände till att guldmedlemmar eller några andra har tillgång till fack track i säkerhetskontrollen. Lärt mig att forumet ofta har ett bättre svar än en kundtjänst därför ställer jag frågan här, vad är det som gäller för guldmedlemmar hos Aegean och fast track på Arlanda?
 

Attachments

  • aegean_fasttrack.png
    aegean_fasttrack.png
    42,6 KB · Visningar: 361

Jonas C

Medlem
Fast track skulle i sådana fall endast gälla vid resa på Aegean metall, så är det iaf på de övriga flygplatserna där A3 har fast track.
 

Jacob

Medlem
Aegean Airlines står inte med på skylten för fast track på Arlanda terminal 5 vad jag kan påminna mig (om det inte tillkommit sedan jag passerade sist). Däremot får du fast track som EuroBonus Gold om du flyger med Aegean.
 
Tack för svaren, det är ingen direkt nyhet att det finns vissa brister i Aegeans IT-system.

Var i Thessaloniki i helgen och där är fast track formellt borttaget men visade du guldkortet fick du gå före i kön, hände mig två gånger. Nu är det säkert personalrelaterat om de låter dig gå före då det inte är någon officiell förmån. Sen kändes det lite obekvämt att "tränga" mig före i kön på det sättet.
 

Olle A

Medlem
Konstaterade idag att jag hade fast track här på Arlanda med mitt Aegean guldkort. Vi gick i vanliga kön men råkade se på kontrollantens dataskärm där det stod "Fast track " stämplat över min registrering. Fick gena över till rätt kö.
Kan tillägga att vi reste med Sas i economy så det borde gälla generellt.
 

lars

Medlem
Imorse blev jag kvalificerad som Fast Track passagerare på T5, reste i SAS Go med A3G inlagt..

Gick i den vanliga och såg på skärmen att jag var kvalificerad för Fast Track
 

Tamgåsen

Medlem
Även jag hade Fast Track med A3G idag på utrikesterminalen T5 för en flygning med Austrian. En tydlig "Fast track OK" stämplat över boardingkortet på kontrollantens datorskärm. Nu är det bara att hoppas att det även fungerar med SAS på inrikesterminalen T4. Någon som provat?
 

Olle A

Medlem
En intressant erfarenhet. Med A3 Guld hade vi INTE fast track på Arlanda när vi flög Economy med Aegean men när vi åkte SAS gick det bra.
 
Toppen