Senaste nytt

Flyga till Vietnam från Stockholm sommaren 2015

Wilhelm00

Medlem
Hej!

Jag och min sambo har tänkt att resa till Vietnam i sommar och söker efter billiga biljetter.
Vi hade tänkt att åka vecka 29 (är dock ganska flexibla med datum och kan tänka oss åka några dagar före/efter vecka 29 om det skulle göra en stor skillnad i biljettpriset) Vi hade tänkt att stanna i ca 3 veckor.
Det spelar ingen roll om vi flyger till Hanoi eller Ho chi minh, då vi ändå har tänkt att besköka båda områderna. Antal mellanlandningar spelar inte så stor roll och vi kan tänka oss mellanlandningar med lay over eller att resa till tex Bankok, stanna en dag eller två och sedan resa vidare.
Dock vill vi gärna resa med Star alliance då vi båda har guldstatus.

Om någon skulle vilja hjälpa oss i biljettdjungeln så vore vi väldigt tacksamma!

Med vänliga hälsningar,
Wilhelm00
 

jumbooze

Medlem
Hej Wilhelm00,

För att det ska vara lätt för folk att hjälpa dig, finns en lathund/mall som vi gärna ser att du använder:
Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Och ändra gärna rubriken till Arlanda istället för Arn.

På så sätt blir det lättare för folk att hjälpa dig.

Välkommen till BC!

PS. det finns ett antal deals här om något passar dig...
Deals från Dr. Miles | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 
D

Deleted member 4971

Guest
Google Flights är rätt enkla att kolla med (olika dagar/priser/flygbolag osv) ett bra verktyg om du inte sett den tidigare.
 

Wilhelm00

Medlem
Tack för svar, google flights ska jag spana in.
Brukar det vara bäst att boka långt i förväg eller någon vecka innan?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tack för svar, google flights ska jag spana in.
Brukar det vara bäst att boka långt i förväg eller någon vecka innan?

Beror givetvis på hur priserna ser ut, men i regel brukar det löna sig att boka i god tid om det inte gäller Qatar i Business som kör 2 för 1 rea hela tiden, är det ingen rea just nu väntar man :D
 
D

Deleted member 4971

Guest
Från ca 5700 kr / person hittar jag som billigast med Aeroflot om ni är flexibla med datum.
 
D

Deleted member 4971

Guest
En något mer avancerad metod för att leta flygresor är ITA software, nackdel är att du inte kan boka resorna direkt där.

Matrix - ITA Software by Google billigaste jag hittar är ialla fall runt 5500 kr+ / person och då med Aeroflot. Närmasta jag kommer med Star Alliance är 8000 kr+ / person med Thai.

5360:- mitt sista bud :D
Skärmavbild 2015-05-19 kl. 10.33.42.png
 
Last edited by a moderator:

Wilhelm00

Medlem
Tack, det var bra pris, skulle dock föredra att resa med Star alliance, :) maxbudgeten är ca 15-16000 för två personer.
Funderar om det kanske finns något Star alliance bolag som har bra priser till någon storstad i Asien, då kan vi stanna där i 1-2 nätter och sedan resa vidare till Vietnam med tex Air asia..
Är det någon som känner till någon aktuell asien kampanj?
 

chazzie

Medlem
Vill man hålla nere slanten kan man boka till Bangkok och sen vidare där, dock blir det förmodligen en övernattning där, men ska man shoppa något alls så är det BKK som gäller och inte Vietnam.

Qatar har väl 2-för-1 i Business till bland annat Thailand och Vietnam?
 

Wilhelm00

Medlem
Ja, det lutar åt att det blir ett stop i BKK, gäller bara att hitta en star alliance biljett dit, för under 6500 pp. Resterande 1000 kr får läggas på flyg från BKK till Vietnam.
 
Toppen