D
Deleted member 4971
Guest
Den här tråden vänder sig till dig som INTE reser med SAS idag och/eller som funderar att helt byta till någon annan allians eller flygbolag.
Vilka förändringar skulle SAS kunna göra för att du skulle komma tillbaka / inte lämna?
OBS! Det finns inga fel i den här tråden och det behöver heller inte vara förankrat i någon verklighet (Ex: bättre priser på Business / Fast SAS kanske fyller kabinen idag) Den här tråden är till för att var och en kan delge sina synpunkter precis som man själv tycker och tänker och vad som hade gjort att du som inte reser hade börjat resa med SAS igen.
Saker som framkommit i tråden kort.
Top 5
* Högre kvalitet på servicen/bemötande ombord från kabinanställda. (X15)
* Bättre priser på C biljetter longhaul. (X11)
* Mer konkurrenskraftiga priser överlag (X10)
* Tydlig/ordentlig prio boarding. (X4)
* Erbjuda en bättre produkt Plus/Europa. (X4)
* Fler kampanjpriser i Plus/Business (X3)
* Erbjuda ett större sortiment ombord. Mackor/sallader. (X3)
* Fler destinationer/direktflyg. (X3)
* Tydligare profiliering var man står Lågpris-Fullservicebolag. (X4)
* Gratis servering till alla ombord. (X4)
* Ta bort natten till lördag kravet för lägre priser på longhaul flighter. (X2)
* Bättre utbud i loungen gällande mat. (X2)
* Bättre poängintjäning till södra Europa/Längre sträckor inte en EU ZON (X2)
* Inrikes/Skandinavien Seatblock för statuskunder. (X2)
* Bättre WIFI i loungen.
* måltid där man som statuspax får välja först av det som erbjuds.
* Ett trevligt bemötande av kundtjänst med snabba svar och lösningar. (X2)
* Ta bort Plus/Go ersätt med flexibiliteten på biljetten, kaffe/te/vatten till alla och kafevagn med kvalitativa produkter till ett vettigt pris.
* Konsekvent, där man vet vad man får/köper för produkt. (X2)
* Bättre tidtabell.
* Champagne shorthaul.
* Vilken kabin på anslutade flyg i USA.
* Se till att ordna med avtal i tid / inga fler strejker.
* Lika priser oavsett bas man startar ifrån.
* Revenue baserat poängsystem.
* Större skillnad på EBG-EBD.
* SAS ledningen måste skärpa sig.
* Bättre erkännande av status.
* Bättre kvalitet på maten ombord.
* Helheten måste bli bättre.
* Bättre priser på maten ombord.
* Bättre hantering när det uppstår förseningar/inställda flyg.
* Ta ansvar när det uppstår problem från t.ex resebyrå, inte skylla på andra.
Vilka förändringar skulle SAS kunna göra för att du skulle komma tillbaka / inte lämna?
OBS! Det finns inga fel i den här tråden och det behöver heller inte vara förankrat i någon verklighet (Ex: bättre priser på Business / Fast SAS kanske fyller kabinen idag) Den här tråden är till för att var och en kan delge sina synpunkter precis som man själv tycker och tänker och vad som hade gjort att du som inte reser hade börjat resa med SAS igen.
Saker som framkommit i tråden kort.
Top 5
* Högre kvalitet på servicen/bemötande ombord från kabinanställda. (X15)
* Bättre priser på C biljetter longhaul. (X11)
* Mer konkurrenskraftiga priser överlag (X10)
* Tydlig/ordentlig prio boarding. (X4)
* Erbjuda en bättre produkt Plus/Europa. (X4)
* Fler kampanjpriser i Plus/Business (X3)
* Erbjuda ett större sortiment ombord. Mackor/sallader. (X3)
* Fler destinationer/direktflyg. (X3)
* Tydligare profiliering var man står Lågpris-Fullservicebolag. (X4)
* Gratis servering till alla ombord. (X4)
* Ta bort natten till lördag kravet för lägre priser på longhaul flighter. (X2)
* Bättre utbud i loungen gällande mat. (X2)
* Bättre poängintjäning till södra Europa/Längre sträckor inte en EU ZON (X2)
* Inrikes/Skandinavien Seatblock för statuskunder. (X2)
* Bättre WIFI i loungen.
* måltid där man som statuspax får välja först av det som erbjuds.
* Ett trevligt bemötande av kundtjänst med snabba svar och lösningar. (X2)
* Ta bort Plus/Go ersätt med flexibiliteten på biljetten, kaffe/te/vatten till alla och kafevagn med kvalitativa produkter till ett vettigt pris.
* Konsekvent, där man vet vad man får/köper för produkt. (X2)
* Bättre tidtabell.
* Champagne shorthaul.
* Vilken kabin på anslutade flyg i USA.
* Se till att ordna med avtal i tid / inga fler strejker.
* Lika priser oavsett bas man startar ifrån.
* Revenue baserat poängsystem.
* Större skillnad på EBG-EBD.
* SAS ledningen måste skärpa sig.
* Bättre erkännande av status.
* Bättre kvalitet på maten ombord.
* Helheten måste bli bättre.
* Bättre priser på maten ombord.
* Bättre hantering när det uppstår förseningar/inställda flyg.
* Ta ansvar när det uppstår problem från t.ex resebyrå, inte skylla på andra.
Last edited by a moderator: