Senaste nytt

Kompensation när hyrbilen inte är klar vid bokad tid?

seat56f

Medlem
Finns det regler/praxis för kompensation när firman inte har en bokad hyrbil tillgänglig vid bokad tidpunkt, utan man får vänta på uthämtning?

Förseningen gällde ca 2,5h på en tredygnshyra hos Avis i Schweiz. Första dygnet gratis?
 

Bryant

Medlem
Jag fick vänta i 45 minuter. Efter mejl och samtal så blev kompensationen en veckas fri bil.

En annan gång fick jag vänta ca 1h. Då slapp jag betala för gps:en :).
 

AABack2ARN

Medlem
Var det en väldigt speciell bil eller en väldigt liten filial där du skulle hämta bilen?

Kan inte påstå att det ens slagit mig att detta skulle kunna ske - men så har jag i stort sett bara hyrt bil i USA utanför Sverige.
 

jsn

Medlem
Eller var det en väldigt speciell bilmodell? Annars måste de kunna erbjuda opups om de inte har rätt bil inne...
 

FrontX

Medlem
Praxis..eller snarare det framgår i villkoren att efter 30min och bilen inte är klar så börjar kompensationen träda in. Iaf på Hertz i Sverige.
Min bil var 40 min sen en gång och jag kompenserades genom att inte behöva tanka bilen vid återlämnadet..det var ganska tacksamt på en veckohyra. Det är ju biluthyrarens skyldighet att förse kunden med en bil på bokat klockslag, och går inte det så kompenseras kunden på rimligt sätt.
 
Toppen