Senaste nytt

Bästa säte hos United i Business class? Boeing 767-400 ER.

Impendill

Medlem
Hej!

Som rubriken lyder undrar jag vilka säten jag ska välja för mig och min sambo ombord på UA 30
GRU-EWR. Vi har blivit tilldelade 1L,1K.

Vad har ni för erfarenhet av denna flygplanstyp? Finns det några platser som är bättre än andra i business?
 

Senator

Moderator
Hej!

Som rubriken lyder undrar jag vilka säten jag ska välja för mig och min sambo ombord på UA 30
GRU-EWR. Vi har blivit tilldelade 1L,1K.

Vad har ni för erfarenhet av denna flygplanstyp? Finns det några platser som är bättre än andra i business?

Jag hade flyttat bak några rader på en nattflygning av två skäl:
Ni är precis vid "Galley" som kan innebära en del stök
Det finns lite om något utrymme för att lämna saker på golvet

Jag gillar verkligen stolen. Har provat denna på B777-200ER (ex. Continental) och B757-200ER (ex. Continental). Sov som ett barn på nattflygen. Dock kräver det att resenären vid fönstret har OS-nivå i akrobatik för att inte störa medpassageraren under natten :)
 

Impendill

Medlem
Tack för tipset!
Det kanske räcker med att flytta bak 3 rader då.
Vi har en kompis med oss och det passar utmärkt att han sitter i mitten i ensamt säte.

Jag kan passa på att fråga om en annan flight.
UA 999, EWR-BRU. B777-200.

Här sitter jag och min sambo på 6A,6B.
Tror du att det fungerar?
 

Senator

Moderator
Tack för tipset!
Det kanske räcker med att flytta bak 3 rader då.
Vi har en kompis med oss och det passar utmärkt att han sitter i mitten i ensamt säte.

Jag kan passa på att fråga om en annan flight.
UA 999, EWR-BRU. B777-200.

Här sitter jag och min sambo på 6A,6B.
Tror du att det fungerar?

Detta verkar vara ex. United med GlobalFirst. Denna känner jag inte alls, och kärran kör BAs upplägg med fram/bakåt seating. Tyvärr inget tips att ge...
 

Agö

Medlem
Tack för tipset!
Det kanske räcker med att flytta bak 3 rader då.
Vi har en kompis med oss och det passar utmärkt att han sitter i mitten i ensamt säte.

Jag kan passa på att fråga om en annan flight.
UA 999, EWR-BRU. B777-200.

Här sitter jag och min sambo på 6A,6B.
Tror du att det fungerar?
@Igorius kan garanterat svara på detta. Han åkte såvitt jag vet GlobalFirst på UA999 för någon månad sedan.
 
Tack för tipset!
Det kanske räcker med att flytta bak 3 rader då.
Vi har en kompis med oss och det passar utmärkt att han sitter i mitten i ensamt säte.

Jag kan passa på att fråga om en annan flight.
UA 999, EWR-BRU. B777-200.

Här sitter jag och min sambo på 6A,6B.
Tror du att det fungerar?

Flög med den tjärran 30 December mellan Washington och London..... Nu snackar vi 2-4-2 konfigen hoppas jag? Den är så tråkig och jobbig så de inte finns... Jag hade turen att få sätet bredvid mig ledigt och fick flyga i rätt riktning.

Pratar vi B767-400ER är nog rad 4-5 bra sätning. Passar på att lägga upp lite bilder så du får se hur de ser ut. Det är 2-1-2 konfig som gäller här!
IMG_3331.JPG

IMG_3332.JPG
 
UA C i 777 är värdelös. Välj ett annat plan (eller fixa UG till F).
Mittensätena på 764 är att föredra om (i alla fall om man är ensam).
Skulle aldrig betala för att uppgradera till deras så kallade First.... Dom har ett genomskinligt nätskynke som knappt separerar F och C kabinen. Andra radens säten är desutom halvvägs in i Business kabinen på grund av deras placering.

Välj ett annat plan. B757-200 är rätt liten o trevlig att flyga.
 
Toppen