Senaste nytt

Stockholm-Oslo SAS billigast möjligt men minst 4 segment

RickardG

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Oslo
  3. När vill/behöver du resa ut? 22 maj 2015
  4. När vill/behöver du komma hem? 22 maj 2015
  5. Hur länge vill du vara borta? Jag behöver minst tre timmar i Oslo
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Billigast möjliga
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? SAS, endast flygningar som ger poäng
  9. Vad är din budget? (per person) -
  10. Vad är det viktigaste för dig? 4 segment (behöver dessa till bonus challenge)
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? -
För att jag ska nå min bonus challenge behöver jag fyra segment till, och nu ska jag på en jobbresa till Oslo nu på fredag. Jag har hittat ett alternativ via Köpenhamn för 5600kr som jag tycker är dyrt.
 

olo

Medlem
Tipset är att satsa på 3 segment ena vägen och direkt andra vägen. Då går det att landa på 3700, om du exempelvis flyger OSL-BGO-CPH-ARN hem.

Se upp för flighter som flygs av Widerøe, då jag har för mig att dessa inte räknades in i Bonus challenge.
 

Brandten

Medlem
Ska bli spännande att se vad du får för svar. Flyger ofta den rutten själv och försöker alltid planera in minst ett "via" (gärna två).
Hittade bara ARN-CPH-OSL-CPH-ARN jag också för 5470SEK eller ARN-CPH-OSL-TRF-CPH-ARN för 5130SEK men tveksamt att Wideröe räknas in.

Edit: olo hann före. RickardG: Du skriver inte vilka tider du behöver vara i Oslo och ARN-BGO flighten avgår ju "sent" om du tex ska ha ett möte är du inte framme på OSL för 15:45.
 

RickardG

Medlem
Jag är rätt flexibel med mötestiden, men någorlunda kontorstid, säg 09:00 - 15:00 vore bra att påbörja mötet. Jag har tittat på den del alternativ, bl.a. via Göteborg men stöter hela tiden på flighter med Widerøe som inte ger poäng :(
 

RickardG

Medlem
Tipset är att satsa på 3 segment ena vägen och direkt andra vägen.

Bra idé, jag hittar ett direktflyg ARN-OSL för 800kr så om det går att få ihop OSL-ARN med tre segment på eftermiddagen vore det bra. Det ser dock mörkt ut eftersom Widerøe går bort.
 

flum

Medlem
Nu vet jag inte hur villig du är på att "offra" lite poäng men om du bokar "best availability" (poäng och pengar) tror jag att fler routing-möjligheter öppnar upp sig.
 

palmen

Moderator
Nu vet jag inte hur villig du är på att "offra" lite poäng men om du bokar "best availability" (poäng och pengar) tror jag att fler routing-möjligheter öppnar upp sig.
Man kan väl välja att använda 0 poäng och bara pengar på en sån biljett?
 
Nu vet jag inte hur villig du är på att "offra" lite poäng men om du bokar "best availability" (poäng och pengar) tror jag att fler routing-möjligheter öppnar upp sig.
Man behöver ej använda poäng när man bokar en best availability, har själv använt den funktionen utan att betala med poäng för att kunna välja flighter och flygtider som passar bättre än de som kommer upp när man söker vanliga resor.
 

olo

Medlem
Jag tänkte så här: Det ger dig 4h25min mellan flighterna - och är nog billigast.

upload_2015-5-18_13-33-14.png


Medan den här ger dig mer tid i Oslo:

upload_2015-5-18_13-49-21.png
 
Toppen