Senaste nytt

Czech Airlines slutar flyga till bla. Oslo och Helsingfors. Hur ska det gå för dem?

Gnopps

Medlem
Sedan flera år tillbaka har CSA Czech Airlines tagit vad som verkar som vansinniga beslut. De slutade exempelvis helt att flyga till London (och England), sa upp code-share med Air France till Paris (som senare återupptogs), med mera. Tidigare var det planerat att Helsingfors-linjen skulle utökas i sommartidtabellen och nu lägger man ner linjen helt.

Jag har en hel del poäng i deras bonusprogram OK Plus, med Malevs och Spanairs konkurser är jag rädd att även Czech ska följa.

Någon som har kommentarer?

CSA Czech Airlines | Airline Route
 

Fredrik

Medlem
Jag skulle boka en bonusresa relativt snart om jag var du. Det kanske tar 1 år eller 3 år men CSA lär gå i konkurs förr eller senare. Tyvärr.

Jag har svårt att tro att de skulle skära ned på rutterna på det sätt som de gör om de gick någorlunda. Går inga eller väldigt få av deras rutter bra kommer det till slut inte bli något kvar av dem.
 

TreD

Medlem
Finns det månne några rykten kring en reducerad flotta som följd av dessa nedskärningar? De som MA har väl allt på leasing...?
 

Jacob

Medlem
Det är bara en dryg månad sedan jag postade detta, och nu försvinner även Helsingfors. Det låter inget vidare positivt.

Jag har följt med ganska noga kring Malevs kollaps och förutom att poängen givetvis försvinner i samband med en konkurs upphörde även utställda bonusbiljetter att gälla i samband med konkursen.

Så ett tips är väl att utnyttja poängen relativt snart. Statusen verkar ordna sig på annat sätt, i alla fall som det fungerat med både Malev och Spanair.
 
Toppen